• Home
  • pondok talifon

    Monday






    tandas






    pembedahan jantung


    Gadis : hari ni sy jalani pembedahan jantung.

    Jejaka : sy tau syg (T_T),… I love you syg....

    Gadis : I love you too....

    (Bila sedar dari pembedahan , gadis tengok jejaka x ada. Tp ayahnya sj yg ada)


    Gadis : mana bf saya ayah?

    Ayah : Siti tau ke sapa dermakan jantung untuk siti?

    Gadis : apaaaaa....???? ( Terus menangis )
    ..
    Ayah : hehe…. taklah, Ayah melawak aje…. Dia pigi tandas…..

    kisah anak ular beracun

    Seekor ular kecil bertanya kepada ibunya, "Ibu apakah kita ini ular yang beracun?""Oh tentu anakku. Jadi kalau ada yang mencoba mengganggumu, gigit saja maka pasti ia akan mati karena racun dalam bisa kita," jawab ibunya dengan yakin."Oooops ....." sahut si ular kecil."Yooh kenapa, Nak ... kamu menggigit sesuatu??!!!" tanya ibunya."Ah ... bagaimana kalau aku menggigit lidahku sendiri?

    hilang duit

    Pada suatu hari di sebuah Sekolah Rendah, ketika itu waktu rehat dan terlihat di halaman sekolah tersebut seorang pelajar sekolah darjah satu menangis dengan kuatnya. Lalu, bertanyalah salah seorang gurunya.Guru : "Kenapa menangis?"Anak : "Duit saya hilang sepuluh ringgit Cikgu" (jawabnya sambil menangis)Guru : "Sudahlah jangan menangis ye...nih Cikgu beri sepuluh ringgit."Namun pelajar tersebut menangis semakin kuat. Cikgu pun menjadi lebih hairan.Guru : "Aik... menangis semakin kuat? Kan Cikgu sudah ganti sepuluh ringgit."Anak : "Iya Cikgu...tapi kalau tadi duit saya tidak hilang,kan sekarang duit saya ada dua puluh ringgit."Guru : "??!!!"

    tingkap pecah

    Ada seorang budak yang sedang bermain bola bersendirian. Ia menendang bolanya terlalu kencang dan memecahkan kaca tingkap rumah seorang wanita. Budak itu pun terus berlari ketika wanita itu keluar dan menjerit. Budak itu pun berfikir untuk datang mengambil bolanya semula. Ia lalu berfikir cara apa yang dapat dilakukannya.Beberapa minit kemudian, budak itu pun mengetuk rumah wanita tadi dan berkata pada wanita tersebut, “Ayahku akan datang dan membetulkan tingkap tersebut.”Dan memang datanglah seorang lelaki dengan kotak perkakas dan berkata pada wanita tersebut, “Maaf. Saya mau membetulkan tingkap anda…”Wanita itu pun mempersilahkan lelaki tersebut masuk untuk membetulkan tingkapnya. Sedang lelaki tersebut membetulkan tingkap, budak tadi meminta bolanya kembali. Wanita itu pun memberikannya sambil berpesan agar lain kali hati-hati. Budak itu pun pulang.Setelah selesai membetulkan tingkap, lelaki tadi terus meminta wang upah dari wanita tersebut. Wanita itupun terkejut dan berkata, “Bukankah anda ayahnya?”Lelaki itu pun berkata, “Apa, bukankah anda ibunya?”

    anjing pintar


    Dua orang perempuan sedang bercerita tentang anjing-anjing mereka.Keduanya saling membesar-besarkan cerita mengenai kepintaran binatang peliharaan mereka.
    Perempuan 1: “Anjing aku hebat betul. Tiap pagi, dia tunggu penjual akhbar, anjing aku akan membawa akhbar tersebut ke tempat aku sedang bersarapan.”
    Perempuan 2: “Ya, aku tahu tu.”
    Perempuan 1: (hairan) “Dari mana kau tahu?”
    Perempuan 2: “Anjing aku yang cerita.”

    buku tidak bermutu

    Noni masuk ke sebuah perpustakaan dan berdiri di depan seorang pegawai perpustakaan tersebut sambil berkata, “Saya mahu komplain!”“Ada apa, Cik?” petugas perpustakaan bertanya.“Minggu lalu saya meminjam sebuah buku dari perpustakaan ini, dan buku tersebut sangat tidak bermutu!” jelas Noni.“Kenapa pula Cik?”“Hurufnya kecil-kecil, tidak ada ruang di antara perkataan, tidak ada perenggan, semuanya hanya huruf-huruf, tidak ada gambar menarik, dan yang paling menyedihkan, buku itu sama sekali tidak menceritakan apapun padahal ada banyak nama orang di dalamnya!”Petugas perpustakaan itu langsung terbeliak dan berkata, “Aha …. Jadi Andalah orang yang membawa buku telepon kami yang hilang minggu lalu!”

    entahh pape

    Saya selalu merasa tidak selesa apabila datang ke majlis perkahwinan ahli keluarga. Nak tahu sebabnya?Biasanya, makcik-makcik saya dan para kerabat lainnya akan datang menghampiri saya sambil menepuk-nepuk bahu saya, “Kamu yang berikutnyakan?” kata mereka.Menyampah betul, tidak berperikemanusiaan sama sekali!Tapi kebiasaan mereka ini terhenti setelah saya melakukan hal yang sama pada mereka setiap kali acara pengkebumian keluarga berlangsung

    lelaki malang

    Sunday
    suatu masa dulu di texas, hidup seorang mamat yang bername joni yang keghairahannye memakan kacang dalam tin.tetapi problemnye, joni selalu menghadapi masalah yang memalukan selepas memakan kacang dalam tin.perut memulas,sendawa adalah antara sintom yang selalu dialaminya selepas memakan makanan ini. suatu hari joni telah bertemu perempuan idaman kalbunya lili dan merancang untuk berkahwin.tapi di dalam hatinya telah berfikir bahawa dia harus berhenti daripada memakan makanan kegemarannya untuk mengelakkan keaiban diri. jadi nekadlah joni untuk berhenti daripada memakan kacang dalam tin. selang berape hari tibalah besdey joni.lili mahu membuat parti supris untuk joni lalu menghantarnye ke pekan untuk membeli susu lembu.semasa dalam perjalanan pulang, kereta joni telah rosak dan dia pun menelepon lili untuk memberitahu tentang keadaannya. wah apa lagi suka le lili pasal ade banyak masa untuk prepare parti supris tu. so, berjalan lah joni sejauh 11 batu untuk balik ke rumahnye...tibe2 setelah setengah jalan joni terbau aroma kacang dalam tin datang daripada sebuah kafe di bahu jalan. ape lagi berfikirlah joni bahawa apa salah nye berenti sekejap untuk makan semangkuk due lagi pun masih jauh lagi nak menapak. masuk la joni dalam kafe dan tanpa berlengah telah mengoder 3 mangkuk kacang. puasla hatinye maka menapak la lagi joni selepas membedal 3 mangkuk kacang dan setelah sekian masa sampaila joni di rumah. lili telah pun menunggu joni di pintu untuk menyambutnya dengan suka ati sekali.lalu menyuruh joni menutup mata dengan secebis kain kerana adea supris untknya. dibawanya joni ke dapur ..tiba-tiba telepon di ruang tamu telah berdering dan lalu lili meninggalkan joni sendirian dan sempat memesan joni agar tidak membuka pembalut mata sebelum dia kembali.maka ikut la joni dengan kata-kata lili. tiba-tiba perutnya memulas dan terasa hendak kentut.lalu tanpa berlengah-lengah joni pun melepaskan kentut yang amat busuk sambil mengangkat sebelah kakinya. tak cukup dengan itu datang pula kentut no.2 dengan bau seperti bangkai lembu. lalu joni tanpa lengah-lengah mencabut bajunya dan mengibas-ngibas kan bajunya untuk mengudarakan oksigen dalam dapur itu.tak lama selepas itu kembalilah lili dari ruang tamu dan membuka pembalut mata joni..sambil berkata suprise!!!!dan itu di depan joni terduduk 12 orang tetamu sambil menutup hidung! alahai kesian joni.

    buat donat

    cerita berkisar di sebuah kem askar dimana seorang jeneral terhendap-hendap umpama nak skodeng anak dara mandi untuk menyiasat staff perempuannya yang dilaporkan menghasilkan karipap dengan cara yg agak menjijikkan. setelah di intip, memang benar didapati staffnya itu membuat karipap dengan menggunakan set gigi palsunya sebagai acuan karipap. Lalu dgn tak semena-menanya disergah staff nya itu.jeneral : jenab, dah lama saya terima laporan ttg awak buat karipap ni. memang sah awak seorang pengotor....jenab : tuan baru tengok saya buat karipap..tuan belum tengok suami saya buat donat..( sambil menunding donat di atas meja yang berlubang di tengah ) ....agak-agak macamana suami dia buat donat,ye... moral : jangan makan donat yang berlubang besar..

    tiga sekawan

    Tersebutlah kisah 3 sekawan yang hendak berguru dengan seorang mahaguru yang terkenal..Mahaguru tersebut telah mengajak ketigatiga sekawan tersebut kesuatu tempat yang tidak diketahui. Sebelum memulakan perjalanan mereka mahaguru itu berpesan supaya setiap seorang dari mereka mesti membawa seketul batu. Si A dn si B membawa seketul batu yang besar tetapi kawan mereka yang seorang lagi hanya membawa sekrtul batu yang kecil.. Selepas berjalan lebih kurang 20km mereka pun merasa lapar dan mahaguru tersebut membawa mereka berhenti dan berkata " sila letakkan batu yang kamu bawa kerana saya nak jadikannya makanan kamu" maka kedua sahabat yang membawa batu yang besar mendapat makanan yang banyak tetapi se kawan yang membawa batu kecil hanya mendapat makanan yang sedikit. Si kawan merasa sangat marah.. Selepas makan, mereka memulakan perjalanan semula dan seperti biasa mahaguru tersebut menyuruh mereka membawa seketul batu seorang. Kali ini si A dan si B hanya membawa batu yang kecil tetapi kawan mereka yang seorang membawa sektul batu yang besar... Apabila tiba pada suatu tempat mahaguru tersebutpun berhenti. dan berkata " sila balingkan batu yang kamu bawa sekuat yang boleh sebab lagi jauh batu itu jatuh maka lagi besar kawasan tanah yang akan saya berikan kepada kamu." Maka mereka pun membaling batu yang mereka bawa. Sekali lagi si kawan marah kerana dia tidak mampu membaling batu sejauh 2 kawannya sebab batu dia besar.. Selepas itu mereka memulakan perjalanan mereka dan kali ini mahaguru tersebut menyuruh mereka membawa 2 ketul batu seorang. Si A dan si B membawa 2 batu yang sama besar tetapi Kawan mereka ini membawa 2 batu- 1 kecil dan satu besar- dengan harapan jika mahaguru mahu menjadikan batu itu sebagai makanan maka dia akan menggunakan batu yang besar, dan jika mahagu mahu menggunakan batu utk mendapatkan tanah dia akan memberikan batu yang kecil... Apabila sampai ke suatu tempat mahaguru itupun berkata" sekarang bersedialah kamu kerana batu yang kamu bawah itu saya akan jadikan biji pelir kamu" Alangkah terperanjatnya kawan mereka yang seorang kerana biji pelir yang menjadi sebiji kecil dan sebiji besar...

    ungkapan cinta


    Teruna: "Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama."
    Cewek: "Apakah kau rela kalau aku pergi?"
    Teruna: "Tentu Tidak! Jangan sesekali kau berpikiran seperti itu."
    Dara: "Apakah kau mencintaiku?"
    Teruna:"Tentu! Selamanya akan tetap begitu."
    Dara: "Apakah kau pernah berlaku curang?"
    Teruna: "Tidak! Aku tak akan sesekali melakukan hal seburuk itu."
    Dara: "Maukah kau menciumku?"
    Teruna: "Ya..."
    Dara: "Sayangku... Sesudah 5 tahun nikah..."
    * Sila baca dari bawah ke atas.

    dua puluh sen

    tersebut alkisahnyer..... adalah di sebuah kampung... namenyer kampung Hulu. Pak Imam nyer memang hari hari setaip masuk waktu p masjid, masuk waktu pi masjid. Ade lah satu hari ni, time tu masuk ler waktu zuhur, tok imam ni pun p la amik basikal die nak mengayuh p masjid kpg hulu, on the way die nak p masjid tu, lalu ler die kat satu umah tu, tiba2 die ternampak seorang budak dalam lingkungan 5 tahun tak pakai seluar ngan sedang berlari2 kat depan halaman umah. Tok imam tu apa lagi, panggil ler budak tu. Tok Imam: budak, mai sini sat. Budak: ye tok imam, naper ni? Tok Imam: hang ni tak pakai sluar psai apo? Budak: mak tak bg. Tok imam tu pun mengelengkan kepala lalu memberi wang kepada budaktu tadi. Tok imam: hang p bag kat mak ni 10 ringgit, suruh p beli seluar. budak tu pun dgn happy nyer pun p la panggil mak dier dan mencerita segalanyer. Mak budak tu pun td merasa terharu. Die pun berfikir lah... kebesokkan harinyer...time nak masuk waktu zuhur, tok imam ni pun nak gi masjid. lalu lah kat depan umah yg smalam. tiba2 die ternampak lagi seorang budak pompuan dalam umur lingkungan 12 tahun tak pakai seluar sedang berlari2 kat depan umah. pak imam pun mengeleng kepala nyer lalu memanggil budak popuan itu td Tok imam: awat tak pakai seluar? budak pompuan: mak tak bagi. Tok imam: tak cukup kot duit bg smalam, tak per la...hang amik duit ni 20 ringgit ni p bg kat mak sruh beli seluar. ape lagi, budak pompuan tu happy nyer, pastu bgtau la kat mak dier.... emak dier berfikirlah lagi..."klo budakkecik 5 tahun bg 10, 12 tahun 20 ringgit... klo umur lagi tue, lagi byk ler.... " kebesokkan hari nyer... tok imam pun lalu lah kat depan umah tu seperti biase. tiba2,tok imam ternampak mak budak tu tak pakai seluar sedang berlati2 kat depan umah. tok imam aper lagi.... gelang ngan terhangguk terus.die pun panggil la mak budak itu. Tok imam: awat hang tak seluar? mak budak itu pun malu2 tersipu2 tak tau nak jwb...sbb die fikir nak duit lebih dari tok imam.... pas tu tok imam pun menyeluk saku nyer nk bagi duit... Tok Imam: nah! amik dua posen ni, p beli gillete(Mate pencukur),cukuq bulu lebat tu.... hahahhahhahahhahha............. epas tu...mak tu pun blah la...

    cara berChating

    Bila ada user tanya kat room:"kau orang dengar tak aku on lagu?" jawab:"kau ingat aku pekak ka?" Bila ada yang tanya:"apsal room ni tak meriah eh?" jawab:"ni bilik mayat da, kau nak meriah gie pasar sana" Bila ada yang tanya:"PC aku ni asik hang la,sape leh tolong aku?" jawab:"kau campak je PC kau tu kat sungai"

    biawak

    Semasa saya berjalan-jalan di tepi sebuah jalanraya, saya ternampak seekor bangkai ditengah yang sangat busuk dan menjijikkan tetapi ianya mengenakkan! Saya yang masih belum bersarapan dan makan tengahari itu memang sangat lapar dan meleleh air liur saya melihatkan bangkai itu. Jalanraya memang lengang, inilah peluang saya untuk menikmati bangkai kucing yang sedap itu. Saya pun pergilah untuk menjamu selera. Bila saya sampai dekat bangkai tersebut, puhh..bau yang enak serta disulami dengan sayur(ulat) dan kuah(darah) yang pekat. Puhh..makan hotel saya hari ini. Setahun sekali pun susah nak jumpa makanan 5 bintang ni. Ketika saya menikmati makanan enak itu datang seeorang musang yang ingin nak join makanan tersebut. Saya yang lapar tahap maharaja ni sudah tentulah saya tak kasi. Tapi En. Musang tersebut nak jugak. Kami berebut2 tarik menarik bangkai tersebut sehingga bertaburan sayur-sayurnya. Sehinggalah satu ketika ada sesuatu melintasi di belakang kami. Ya! benda itu ialah En. Muhamad Lori. Lalu kami dilanggarnya sehingga kami pun menjadi lauk yang enak dan menyelarakan. "Hmmmm..Lauk ini lazat serta berlemak berkrim, mampu meningkat kekuatan badan dan awet muda!" Kata seorang harimau yang bernama Man Belang. Sememangnya daging biawak macam saya ni lazat sebab selama ni pun saya makan bangkai.

    cucu dan atok


    "Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan.
    Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)
    Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."
    Atuk: "Tak sama apanyerr???"
    Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"
    Atuk: "?...?...?...?...?...?"

    doa putus cinta



    diam ketika makan


    Sebuah keluarga yang terdiri dari ayah, ibu dan seorang anak sedang makan malam bersama. Anak : "Ayah, di..."
    Ayah : "Diam! Sewaktu makan tidak boleh bercakap!"Setelah selesai makan...
    Ayah : "Nak, waktu makan tadi apa yang ingin kau katakan?"
    Anak : "Ayah, di daun salad yang ayah makan tadi ada ulatnya!"

    Ayaq Dalam Besi, Api Dalam Kaca

    Pada satu hari di tahun 60an ada satu perkampungan di Utara Malaya. Kampung ni tak dak bekalan karen dan ayaq. Kat kampung tu tinggailah satu keluarga yg miskin, Awang, dan mak dia, Cik Kiah. Menyedari depa ni miskin Cik Kiah selalu memotivasi anak dia supaya belajaq betui-betui utk masa depan yang lebih vogue dan anggun. Apabila menyedari kemiskinan yang ada dan berkat usaha dan kesabaran, Awang telah berjaya didalam pelajaran. Dengan kelulusan yg ada, Awang telah berjaya dapat keja dengan gomen tapi masalah dia tempat keja dia tu kat Penang. Sayu gak hati dia nak tinggai Cik Kiah sorang sorang. yalah takut gak nanti org tackel mak dia..sapa susah ? dia gak nanti yg susah tak pasai pasai dapat bapak tiri... "Mak, bolehkah Cek pi keja kat Penang tu ?" kata Awang. "Cek risaulah kat mak" sampuknya lagi. "La, kalau kat mak hang nak risau tak payah la, mak tau la nak jaga diri mak. Kalau setakat makan pakai tu bukan mak tak tau nak buat, hang pi lah, utk masa depan hang gak," balas maknya. "Lagipun bukan senang o nak dapat keja dengan gomen, hang carilah satu kampung mana dapat, hang ni kira campian oo" kata maknya bangga. " T. Q mak, Awang janji takkan lupakan mak, kalau free free tu Awang akan bawak mak pi sana" kata Awang janji kat mak dia. Maka dengan perasan sedih Awang pun berangkatlah ke Penang. Di sana gomen dah sediakan tempat tinggai (kuarters) utk dia. Berbeza dengan keadaan di kampung dia, segala infrastruktur yang lengkap memang terdapat kat kuartes dia duduk tu. "Wah selesanya" kata Awang. "Aku musti bawak mak aku mai sini tunjuk sikit kesofisikated tempat ni" bisik Awang. Setelah sebulan di perantauan, Awang pun baliklah ke kampung dia. Balik bercuti la tu. Sampai saja di rumah, mak dia melompat lompat tengok anak dia dengan dressing yang agak moden dan bergaya over (culture shock la ni). Kerinduan Awang dengan mak dia pun terubat setelah depa berjumpak. "Mak, siok la dok kat Penang, macam-macam ada. Mak tau dak kat sana kan ada ayaq dalam besi dan paling canggih ada api dalam kaca" kata Awang mengklentong mak dia. "Apa dia? ayaq dalam besi, api dalam kaca ? Awang oi hang bawak la mak pi tengok teringin sangat mak nak tengok benda-benda takjub macam tu" kata mak dia tergedik-gedik dan sugguh-sungguh. Maka esoknya berangkatlah Cik Kiah dan Awang ke Penang. Seronoknya Cik Kiah tak terkata maklumlah tak pernah ke Penang sebelum ni. Dalam perjalanan macam macam yang ditanya oleh Cik Kiah kat Awang. Sampai temonyeh-monyeh Awang jawab pertanyaan mak dia ni. Sesampai kat rumah tercanggak-cangak Cik Kiah bila dok dalam rumah Awang, ada radio, ada kusyen dll. Woih memang seperti yang pernah di cerita oleh Awang, memang canggih, tak pernah segala kecanggihan tu ada kat kampung depa. Proudla.. Cik Kiah dengan semua benda-benda tu. "Balik nanti bolehlah aku habaq kat semua org kampung" bisiknya. "Eh Awang hang kata nak tunjuk kat mak ayaq dalam besi, api dalam kaca, mana dia ?" bentak Cik Kiah yang sekali lagi tergedik-gedik. " "Ni ha dia api dalam kaca tu" sambil menekan suis lampu dan lampu kalimantang dalam rumah tu pun menyalalah. "Eh baik-baik satni meletup pulak kaca tu" kata Cik Kiah dengan nada yang takut-takut tapi terpesona. "Eh dak aih mana boleh meletup, api ni memang depa design dok dalam kaca, la ni mak tak payah susah-susah pasang pelita bila malam" kata Awang meyakinkan mak dia. Oh kini tanda tanya Cik Kiah ttg api dalam kaca sudah terjawab. "Memang aku nak canang satu kampung nanti dengan penemuan benda ni" kata Cik Kiah dalam hati sambil membayangkan muka jirannya Piah, Timah, Senah dll yang pasti akan terpegun den terkezutt nanti. "Awang oi... tu baru api dalam kaca, ayaq dalam besi mana pulak ?" kata Cik Kiah tak sabaq sabaq. "Tu ha, ayaq dalam besi tu" tunjuk Awang kepada satu kepala paip dalam toilet rumah dia. "Oh ayaq dok dalam besi ni, jadi takyah la mak susah susah cedok ayaq kat telaga noo ??" kata Cik Kiah semakin bangga. Bertambah lagilah modai nak klentong jiran jiran kampung dia nanti. "Eh mak, Cek lapaq la, la ni Cek nak pi kedai sat beli makanan, mak dok sat, sat ni cek balik la", kata Awang. "Tak pa la, pi lah, mak pun nak sembahyang ni" jawab Cik Kiah. Setengah jam kemudian baliklah Awang dengan bekalan makanan. Masuk aja dalam rumah di tengoknya mak dia sedang relex aja. "Ha, mak dah sembahyang ka ?" tanya Awang. "Dah" jawab Cik Kiah. "Ni nak tanya hang satu benda ni, awat telaga kat rumah hang ni kecik sangat? tadi payah betui mak ambik ayaq sembahyang tau ?" tanya Cik Kiah lagi. "Telaga? mana ada telaga dalam rumah macam ni? kat kampung kita ada la" tanya Awang. "Ni apa dia ? bukan ka tu telaga kecik ? cuba hang pebesaq sikit telaga tu taklah payahla mak ka, hang ka, nak ambik ayaq nanti" kata Cik Kiah sambil menunjuk kearah mangkuk tandas dalam toilet rumah Awang. La Usurpadora... Awang seakan akan terpengsan bila mendengar penerangan mak dia. Rupanya dia lupa ajaq mak dia ayaq dalam besi tu kena pulas kepala paip tu dulu taklah mak dia cedok ayaq dalam "telaga kecik tu" uwaaaaaaa. Demikian adanya.Rahsia Menangkap IkanAda seorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut...so crew TV3 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.Crew TV3 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"Nelayan : "Pakcik tenguk cara isteri Pakcik tidur bila pakcik bangun pagi. Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan."CrewTV3 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"Nelayan : "Rezeki depan mata, pakcik tak turun kelaut pagi tu..."

    budak kecil , lelaki tua dan cokelat

    Seorang lelaki tua sedang berehat di bangku taman bunga. Datang seorang budak kecil duduk disebelah. Si budak mengeluarkan cokelat dari poket lalu menjamahnya. Habis satu, dia mula lagi satu. Dan lagi. Dan lagi. Si tua memerhatikan sekian lama. Apabila budak kecil mula hendak makan cokelat yang ke-10, dia mencelah, "Nak, pakcik nak bagi nasihat sikit" Budak kecil melihat sambil mendiamkan diri. "Kalau makan banyak sangat makanan ringan, tak elok untuk kesihatan dan gigi rosak!" Si budak berkata,"Datuk saya ada nasihat juga." "Dia pun kata jangan makan makanan ringan?" "Tak. Dia kata JANGAN MASUK CAMPUR HAL ORANG LAIN"

    hasil karangan dari seorang pelajar

    Tuesday

    pengakuan seorang pelajar yang tak siap kerja sekolah



    karya sasterawan negara

    1.

    2.

    3.

    4.

    bakal sasterawan negara ...


    Sajak tuk ma tersayang ....

    Monday


    Aku masih ingat
    dan akan terus ingat
    sehingga akhir hayat
    dulu engkau banyak menderita

    aku masih ingat
    dulu engkau banyak menangis
    aku masih ingat
    dulu engkau banyak berkorban
    apa saja

    aku masih ingat
    dulu engkau berbalut ketabahan
    membesarkan aku mengenal kemanusiaan
    aku masih ingat
    dulu engkau berlantaikan semangat
    mengasuh aku menjadi insan beriman

    aku masih ingat
    dulu engkau berdinding kegigihan
    mendidik aku menjadi anak soleh

    aku masih ingat
    dulu engkau merumahkan setia
    memelihara aku dengan kasih sayang
    menjadi manusia berguna

    aku masih ingat….
    aku masih ingat….
    tak kan mudah aku lupa
    karana jasamu tak terbalas semuanya
    karana tak terenang sepenuhnya
    di laut budimu

    MA ........... !!!!!!!!!!! selamat hari lahir ....
    moge ALLAH memberi rahmat , panjang umur , murah rezeki n evrthg lah ,
    owg taw ma tabah hadapi semua dugaan ...
    owg nak jadi macam ma .. selalu sabar ..
    chaiyok ma ! love love love love u ma sooo mucchh ~!!!
    syg ma sgt2 .... :)

    kebohongan ibu


    1. KEBOHONGAN IBU YANG PERTAMA
    Cerita bermula ketika aku masih kecil, aku terlahir sebagai seorang anak laki-laki di sebuah keluarga yang miskin. Bahkan untuk makan saja, seringkali kekurangan. Ketika makan, ibu sering memberikan bahagian nasinya untukku. Sambil memindahkan nasi ke mangkukku, ibu berkata : “Makanlah nak, aku tidak lapar”



    2. KEBOHONGAN IBU YANG KE DUA
    Ketika saya mulai tumbuh dewasa, ibu yang gigih sering meluangkan waktu senggangnya untuk pergi memancing di kolam dekat rumah, ibu berharap dari ikan hasil pancingan, ia dapat memberikan sedikit makanan bergizi untuk pertumbuhan. Sepulang memancing, ibu memasak sup ikan yang segar dan mengundang selera. Sewaktu aku memakan sup ikan itu, ibu duduk disamping kami dan memakan sisa daging ikan yang masih menempel di tulang yang merupakan bekas sisa tulang ikan yang aku makan. Aku melihat ibu seperti itu, hati juga tersentuh, lalu menggunakan suduku dan memberikannya kepada ibuku. Tetapi ibu dengan cepat menolaknya, ia berkata : “Makanlah nak, aku tidak suka makan ikan”

    3. KEBOHONGAN IBU YANG KE TIGA
    Sekarang aku sudah masuk Sekolah Menengah, demi membiayai sekolah abang dan kakakku, ibu pergi ke koperasi untuk membawa sejumlah kotak mancis untuk ditempel, dan hasil tempelannya itu membuahkan sedikit uang untuk menutupi kepentingan hidup. Di kala musim sejuk tiba, aku bangun dari tempat tidurku, melihat ibu masih bertumpu pada lilin kecil dan dengan gigihnya melanjutkan pekerjaannya menempel kotak mancis. Aku berkata : “Ibu, tidurlah, sudah malam, besok pagi ibu masih harus kerja.” Ibu tersenyum dan berkata : “Cepatlah tidur nak, aku tidak penat”

    4. KEBOHONGAN IBU YANG KE EMPAT
    Ketika ujian tiba, ibu meminta cuti kerja supaya dapat menemaniku pergi ujian. Ketika hari sudah siang, terik matahari mulai menyinari, ibu yang tegar dan gigih menunggu aku di bawah terik matahari selama beberapa jam. Ketika bunyi loceng berbunyi, menandakan ujian sudah selesai. Ibu dengan segera menyambutku dan menuangkan teh yang sudah disiapkan dalam botol yang dingin untukku. Teh yang begitu kental tidak dapat dibandingkan dengan kasih sayang yang jauh lebih kental. Melihat ibu yang dibanjiri peluh, aku segera memberikan gelasku untuk ibu sambil menyuruhnya minum. Ibu berkata : “Minumlah nak, aku tidak haus!”

    5. KEBOHONGAN IBU YANG KE LIMA
    Setelah kepergian ayah karena sakit, ibu yang malang harus merangkap sebagai ayah dan ibu. Dengan berpegang pada pekerjaan dia yang dulu, dia harus membiayai keperluan hidup sendiri. Kehidupan keluarga kita pun semakin susah dan susah. Tiada hari tanpa penderitaan. Melihat kondisi keluarga yang semakin parah, ada seorang pakcik yang baik hati yang tinggal di dekat rumahku pun membantu ibuku baik masalah besar maupun masalah kecil. Tetangga yang ada di sebelah rumah melihat kehidupan kita yang begitu sengsara, seringkali menasehati ibuku untuk menikah lagi. Tetapi ibu yang memang keras kepala tidak mengindahkan nasehat mereka, ibu berkata : “Saya tidak butuh cinta”

    6. KEBOHONGAN IBU YANG KE ENAM
    Setelah aku, kakakku dan abangku semuanya sudah tamat dari sekolah dan bekerja, ibu yang sudah tua sudah waktunya pensiun. Tetapi ibu tidak mau, ia rela untuk pergi ke pasar setiap pagi untuk jualan sedikit sayur untuk memenuhi keperluan hidupnya. Kakakku dan abangku yang bekerja di luar kota sering mengirimkan sedikit uang untuk membantu memenuhi keperluan ibu, tetapi ibu berkeras tidak mau menerima uang tersebut. Malahan mengirim balik uang tersebut. Ibu berkata : “Saya ada duit”

    7. KEBOHONGAN IBU YANG KE TUJUH
    Setelah lulus dari ijazah, aku pun melanjutkan pelajaran untuk buat master dan kemudian memperoleh gelar master di sebuah universiti ternama di Amerika berkat sebuah biasiswa di sebuah syarikat swasta. Akhirnya aku pun bekerja di syarikat itu. Dengan gaji yang lumayan tinggi, aku bermaksud membawa ibuku untuk menikmati hidup di Amerika. Tetapi ibu yang baik hati, bermaksud tidak mahu menyusahkan anaknya, ia berkata kepadaku : “Aku tak biasa tinggal di negara orang”

    8. KEBOHONGAN IBU YANG KE DELAPAN.
    Setelah memasuki usianya yang tua, ibu terkena penyakit kanser usus, harus dirawat di rumah sakit, aku yang berada jauh di seberang samudera atlantik terus segera pulang untuk menjenguk ibunda tercinta. Aku melihat ibu yang terbaring lemah di ranjangnya setelah menjalani pembedahan. Ibu yang kelihatan sangat tua, menatap aku dengan penuh kerinduan. Walaupun senyum yang tersebar di wajahnya terkesan agak kaku karena sakit yang ditahannya. Terlihat dengan jelas betapa penyakit itu menjamahi tubuh ibuku sehingga ibuku terlihat lemah dan kurus kering. Aku menatap ibuku sambil berlinang air mata. Hatiku perit, sakit sekali melihat ibuku dalam keadaan seperti ini. Tetapi ibu dengan tegarnya berkata : “Jangan menangis anakku, Aku tidak kesakitan”

    Setelah mengucapkan kebohongannya yang kedelapan, ibuku tercinta menutup matanya untuk yang terakhir kalinya.

    Dari cerita di atas, saya percaya teman-teman sekalian pasti merasa tersentuh dan ingin sekali mengucapkan : “Terima kasih ibu..!” Coba dipikir-pikir teman, sudah berapa lamakah kita tidak menelepon ayah ibu kita? Sudah berapa lamakah kita tidak menghabiskan waktu kita untuk berbincang dengan ayah ibu kita? Di tengah-tengah aktivitas kita yang padat ini, kita selalu mempunyai beribu-ribu alasan untuk meninggalkan ayah ibu kita yang kesepian. Kita selalu lupa akan ayah dan ibu yang ada di rumah. Jika dibandingkan dengan pasangan kita, kita pasti lebih peduli dengan pasangan kita. Buktinya, kita selalu risau akan kabar pasangan kita, risau apakah dia sudah makan atau belum, risau apakah dia bahagia bila di samping kita. Namun, apakah kita semua pernah merisaukan kabar dari orangtua kita? Risau apakah orangtua kita sudah makan atau belum? Risau apakah orangtua kita sudah bahagia atau belum? Apakah ini benar? Kalau ya, coba kita renungkan kembali lagi… Di waktu kita masih mempunyai kesempatan untuk membalas budi orangtua kita, lakukanlah yang terbaik. Jangan sampai ada kata “MENYESAL” di kemudian hari

    selamat dilahirkan .. hahaa


    kisah seorang doktor muda

    Sunday

    Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku.

    Ia pulang ke rumah dengan wajah muram. Setibanya di rumah, ia merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang.

    Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata,

    “Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim dengan pesakit terjadi di mana-mana. Jadi kamu tidak perlu merasa bimbang.”

    Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi.

    Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya,

    “Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan seksual antara doktor dan pesakitnya.”

    Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih…

    Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata,

    “Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan…”

    wanita dan goalkeeper


    Dlm satu kebakaran tingkat 3, sorang wanita dgn bayinya ter perangkap.

    Datang sorang penjaga gol…

    Goalkeeper : Lemparkan bayi tu.

    Wanita : Takut awak terlepas!

    Goalkeeper : Saya tak pernah miss sepanjang kerjaya saya!

    Wanita tu pun lempar, dan goalkeeper tu dapat menangkap dengan baik sekali …

    kemudian

    dia meletak bayi tu ke tanah, undur beberapa langkah dan terus menendang bayi tu sejauh 60 meter.

    Opsss…………..

    manantu siapa ni ?


    Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.

    Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap.

    Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: “Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!)..” Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.

    Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: “Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..”

    Janet & John


    Di suatu kawasan pedalaman di Texas, seorang penternak yang mempunyai ladang ternak yang luas dan berjaya telah meninggal dunia dengan meninggalkan seorang balu yang masih muda dan cantik, namanya Janet.

    Janet membuat keputusan untuk meneruskan kerjaya suaminya dengan mengambil alih ladang ternakan tersebut, tetapi dia tidak mempunyai kemahiran yang cukup untuk mengendalikan ladangnya. Jadi dia pun membuat keputusan untuk mengiklankan di dalam akhbar untuk mencari seorang pembantu yang akan mengerjakan ladang ternaknya dengan menawarkan gaji dan sebuah bilik di rumahnya sebagai tempat kediaman memandangkan ladang yang dimaksudkan hanya berada di belakang rumahnya.

    Selang beberapa hari kemudian ada dua orang pemuda yang memohon pekerjaan tersebut. Seorang gay, dan seorang kaki mabuk.Memandangkan tiada sesiapa lagi yang memohon jawatan tersebut selain dari dua orang pemuda tadi, Janet terpaksa memilih salah seorang dari mereka.

    Setelah menimbangkan semasak-masaknya, Janet memilih si gay, bernama John untuk bekerja dengannya, dengan anggapan bahawa dia berasa lebih selamat tinggal bersama seorang gay daripada tinggal dengan seorang pemabuk.

    Minggu demi minggu berlalu. John telah melakukan tugasnya dengan penuh tekun dan rajin. John kerap kali menghabiskan waktunya sehingga malam untuk membuat kerja-kerja di ladang ternakan. Ladangnya menjadi semakin berjaya dan ternakan semakin banyak membiak dan sihat-sihat belaka. Gembiralah si Janet ni tadi… kerana ingin menghargai kerajinan si John ni, Janet pun berkata kepada John, “John, kau telah melakukan kerja dengan baik dan ladang ternakan pun kulihat semakin bagus, kau sepatutnya ambil cuti pergi ke pekan berjalan-jalan untuk melegakan tekanan kerja…” Gembiralah John, dan pada suatu malam minggu, dia pun pergi ke pekan.

    Sampailah ke tengah malam, John tak pulang-pulang ke rumah. Pukul 1 tak pulang, pukul 2 tak pulang. Pukul 2.30 pagi barulah John pulang kerumah. Sampai ke rumah, didapati Janet sedang menunggunya sambil duduk di sofa berhampiran unggun api.

    “Buka butang bajuku dan tanggalkannya.” Kata Janet.
    John dengan tangan yang terketar-ketar dan perasaan yang terkejut,melakukan apa yang diarahkan.

    “Sekarang, buka kasut but ku.”
    John buat, perlahan sekali.

    “Buka, setokin ku..”
    Dia buat juga.

    “Sekarang, buka skirt ku.”
    Dia buat juga.

    “Sekarang buka coliku.”
    Dengan tangan yang menggigil, dia buat apa yang disuruh.

    “Sekarang….buka seluar dalamku…”
    Dengan perlahan, dia melucutkannya ke bawah dan menanggalkannya.

    Kemudian, Janet pun memandang John, sambil berkata…

    “Sekali lagi kau pergi pekan dengan memakai pakaian aku, aku pecat kau on the spot.”

    Hahahah… apa yg korang pikir tu hah? otak kotor ek..?

    banduan yang pintar


    Ada seorang Aceh dari kabupaten Pidie, menulis surat ke anaknya yang ada dipenjara Nusa Kambangan karena dituduh terlibat GAM (Gerakan Aceh Merdeka).

    Bunyinya: “Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapak mencangkul kebun jagung ini?”

    Eh, anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian. “Demi Tuhan, jangan cangkul itu kebun, saya tanam senjata di sana,” kata si anak dalam surat itu.

    Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan, maka keesokan harinya setelah si bapak terima surat, datang satu peleton tentara dari kota Medan.

    Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian mencangkul tanah di kebun tersebut. Setelah mereka pergi, kembali si bapak tulis surat ke anaknya.

    “Hasan, setelah bapak terima suratmu, datang satu peleton tentara mencari senjata di kebun jagung kita, namun tanpa hasil. Apa yang harus bapak lakukan sekarang?”

    Si anak kembali membalas surat tersebut, “Sekarang bapak mulai tanam jagung aja, kan udah dicangkul sama tentara, dan jangan lupa ngucapin terima kasih sama mereka.”

    Pihak rumah tahanan yang menyensor surat ini langsung pingsan.

    bilik no.27

    Saturday

    Seorang lelaki menelefon sebuah rumah sakit jiwa dan menanyakan kepada penyambut tetamu apakah bilik no. 27 ada pesakitnya.

    Penyambut tetamu tersebut lalu memeriksa bilik tersebut, dan segera kembali menyambung panggilan telefon dan memberitahu lelaki tersebut bahawa bilik no. 27 itu kosong.

    “Bagus sekali!” kata lelaki tersebut.
    “Ini bererti aku sudah betul-betul berhasil melarikan diri!”

    Made In JAPAN


    Seorang pelancong Jepun menahan teksi di depan hotel penginapannya untuk ke lapangan terbang.

    Setelah menekan butang meter tambang, teksi tu mula bergerak dengan perlahan. Di lebuh raya, pemandu teksi tadi memandu dengan kelajuan yang sederhana. Tiba2, sebuah kereta memotong.

    “Ah, Nissan. Made in Japan. Very fast”, kata pelancong Jepun tadi.

    Kemudian sebuah lagi kereta memotong dengan laju.

    “Ah, Toyota. Made in Japan. Very fast”, kata pelancong Jepun tu lagi.

    Kemudian sebuah lagi kereta memotong, lebih laju.

    “Ah, Mitsubishi. Made in Japan. Very fast”, kata pelancong itu lagi, bangga dengan keluaran negaranya.

    Sampai di lapangan terbang…..ketika pelancong itu ingin membayar tambang teksinya..

    “RM100 please…” kata pemandu teksi selamba.

    “What? RM100? it’s not that far from the hotel?”, pelancong tu tak puas hati.

    “Ah. Agrometer (meter teksi). Made in Japan. Very fast”, jawab pemandu teksi tersebut dengan selambanya.

    tersalah rendam


    Seorang pemuda yang akan berkahwin telah berjumpa seorang bomoh yang juga seorang pakar dalam masalah tenaga batin untuk mendapatkan sedikit petua.

    Pemuda : Tok,saya akan berkahwin tidak lama lagi tetapi saya masih belum bersedia.Bagilah petua untuk saya menghadapi malam pertama nanti.

    Bomoh : Malam pertama merupakan malam yang sangat penting bagi lelaki.Kamu seharusnya dapat memberi kepuasan yang tidak dapat dilupakan oleh isteri kamu nanti.

    Pemuda : Bagaimanakah caranya tok bomoh.

    Bomoh : Begini,kamu seharusnya membesarkan alat kelaminmu dan ini akan membuatkan isterimu menjerit pada malam pertamanya.

    Pemuda : Bagaimana caranya tok ?

    Bomoh : Kamu mesti merendam alat kelaminmu setiap malam dalam air teh setiap malam sehinggalah malam pertamamu.

    Pemuda tersebut balik ke rumah dan melakukan apa yang dikata oleh tok bomoh pada setiap malam.

    Pada malam pertamanya,tok bomoh juga berada dirumahnya.Tiba-tiba kedengaran isteri pemuda itu menjerit kuat.Tok bomoh mula terfikir akan kehebatan petua yang diberikannya kepada pemuda tersebut.Tiba-tiba pemuda tersebut keluar dari biliknya dengan wajah yang sedih.Tok bomoh hairan lalu bertanya kepada pemuda tersebut.

    Bomoh : Kenapa cepat sangat..?

    Pemuda : Saya punya memamng panjang tok tapi kenapa hanya sebesar pensil saja…?

    Bomoh : Adakah kamu ikut petua yang tok ajarkan…?

    Pemuda : Sudah tok.Tiap-tiap malam saya merendam saya punya dalam segelas air teh.

    Bomoh : Teh apa yang kamu gunakan ?

    Pemuda : ????????? Mustika Ratu - Slimming Tea tok…

    kuning


    Suatu hari seorang Pegawai Khidmat Pelanggan di syarikat mesin cetak mendapat panggilan dari Pak Pandir iaitu salah seorang pelanggannya. Pak Pandir rupanya mendapat kesulitan untuk mencetak warna kuning, hanya warna cyan dan magenta yang kelihatan.

    Pegawai Khidmat Pelanggan pening kepala memikirkannya, apalagi ketika Pak Pandir mengatakan bahawa pencetaknya boleh mencetak warna-warna lainnya, termasuk kombinasi warna kuning, seperti hijau. Pegawai Khidmat Pelanggan kemudian meminta Pak Pandir untuk mengganti cartridge kuning, memadam driver-nya dan kemudian meng-install-nya kembali. Tapi saranan itu tidak membuahkan hasil. Bahkan teman-teman Pegawai Khidmat Pelanggan lainnya tidak ada yang tahu bagaimana caranya mengatasi masalah ini.

    Setelah dua jam dalam kebingungan, Pak Pandir bertanya, “Boleh tak saya mencetak di atas kertas putih daripada di atas kertas kuning yang saya pakai sekarang nie?”

    Pegawai Khidmat Pelanggan, “@#$%^&”

    hari jadi ke-17


    Seorang anak bertanya pada ibunya.

    Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah?

    Mama : Boleh…boleh..Nanti mama akan aturkan.

    Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?

    Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.

    Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

    Mama : Boleh…boleh, nanti mama belikan.

    Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.

    Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?

    Mama : Tak boleh!

    Anak : Alah…..mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh…

    Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick

    Anak : Alaaaa ….boleh la mama………, please…..

    Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi… TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!

    nak termuntah


    Di dalam sebuah bas duduk seorang pemuda dan seorang nenek. Si nenek memicit-micit kepalanya.

    “Kenapa nie nek. Pening ya,” tanya pemuda tersebut.

    “Ya nak, rasanya kepala pening, perut mual, rasa macam nak muntah,” jawab nenek.

    “Oh, ya nak, bolehkah nenek melihat muka kamu sebentar.”

    Pemuda itu terkejut tapi kemudian tersenyum,”Boleh nek, tapi kenapa?”

    Si nenek menjawab,”Biar muntahnya lebih cepat.”

    hantu menangis


    Ini ada satu cerita hantu yang saya alami, ketika itu saya gan adik ipar saya nak pergi memancing di sebuah hutang di area selangor.

    Kami memancing di sana sebab ada orng kata banyak ikan ketutu.Ikan ketutu mahal kalau dapat seekor pun dah di kira lumayan. 1kg rm70.00.

    Kami bergerak dari rumah sekitar jam 4.12 petang dengan menaiki motor honda ex5. Kami sedikit pun tidak rasa takut, cuma di dalam kepala hanya memikirkan untuk mendapatkan duit dengan kerja yang kami lakukan.

    Di kawasan hutan itu terdapat anak sungai yang pecah akibat banjir rupanya disitulah kawasan lubuk ikan ketutu. Ketutu suka mendiami kawasan lubuk yang dalam dan mempunyai rimbunan pokok mengkuang.
    Kami tiba di kawasan Hutan Tebal itu tepat jam 7.15 petang. Berbekal 2 batng Joran dan umpan anak ikan.

    Kami memancing tidak berjauhan maklumlah Hutan Tebal dan gelap gelita.

    Malam itu kami dapat seekor ikan ketutu yang berat agak2 sekilogram. wah untung kita hari ni, menyebabkan kami mula gila nak mancing lagi. Ikan ketutu aktif bila waktu malam di siang hari ia akan jadi bodoh macam tunggul kayu.

    Tiba-tiba hujan renyai2 di waktu bulan mengambang pada malam itu, hairan ribut tak ada, guruh pun tak ada tiba2 hujan. kami tidak berputus asa masih lagi meneruskan aktiviti memancing ketutu pada malam tersebut.

    Tiba-tiba di jalan laluan balak lama muncul 1 kelibat manusia. Muka kami tidak nampak cuma nampak rambutnya panjang memcecah ke bumi di pacar
    cahaya bulan hujan renyai2 pada malam itu, kain kafan menyaluti tubuhnya.

    Dia bergerak pelahan-lahan menuju kearah kami dengan bunyi wanita sedang menangis.

    Kami mula ketakutan lalu berlari mendapatkan motor yang tidak jauh dari tempat kami memancing.

    Bunyi helaian jangan cakap, sangat kuat kedengaran.

    kami memecut laju meninggalkannya..setelah jauh kami bergerak bunyi tangisan tersebut sudah pun reda. syukur tidak terjadi apa2 pada malam tersebut .hanya seekor ikan sahaja yang kami dapat.
    sekian terima kasih..

    bolehkah anda membacanya ? hehe .. ngee~

    Friday


    cerita lawak/lucu

    Thursday

    cerita lawak/lucu 1: Bapa
    Man: Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
    Ali: Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
    Man: Wow! Bapa kau keja apa?
    Ali: Tukang gunting rambut.

    Cerita Lawak/ lucu 2: Bahasa Inggeris
    Ayah: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
    Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila giliran adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

    Cerita Lawak/ Lucu 3: Sudu
    Doktor: Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
    Pesakit: Eh! tak boleh la doktor.
    Doktor: Kenapa?
    Pesakit: Rumah saya ada dua sudu jer.

    Cerita Lawak/ Lucu 4: Mayat
    Cikgu: Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
    Hasan: Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

    Cerita Lawak/Lucu 5: Tiru
    Cikgu: Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
    Bapa: Apa bukti awak?
    Cikgu: Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu".

    Cerita Lawak/ Lucu 6: Makan
    cA: dari pagi tadi aku makan tak kenyang2 je?
    cB: kau makan ape?
    cA: makan angin...............................

    thank you seven

    Hendak dijadikan cerita, ada seorang pemuda yang baru je pandai bercakap Inggeris. Perkataan yang dia tau plak seperti ; ok never mind, thank you, one, two, three, four five, six, seven dan bye-bye
    Pada suatu hari pemuda ini bergegas hendak ke tempat kerjanya sebab terlewat, sambil membawa beberapa barang. sedang asyik dia berjalan laju tiba-tiba dia terlanggar seorang mat salleh. Habis jatuh barang yang dibawanya, mat salleh itu pun membantu pemuda itu mengambil barang-barangnya yang jatuh.
    Pemuda ; ( inilah peluangku untuk menguji kehebatanku berbahasa inggeris ) katanya dalam hati.
    Mat salleh ; Oh, I'm sorry
    Pemuda ; It's ok, never min. Thank you.
    Mat salleh ; Thank you too.
    Pemuda ; ( hmm..lepas two, mesti three ) thank you three.
    Mat salleh ; ( hairan ) what for?
    Pemuda ; ( four..four hmm five ) thank you five.
    Mat salleh ; Are you sick?
    Pemuda ; ( alamak, lepas sick.. seven pas aku tak tau dah.. mesti mau cabut ) Sambil mengambil barangnya... pemuda itu pun berteriak dari jauh .. Thank you seveeen! bye-bye .
    Mat salleh ; ( bingung )

    gaya tidur kanak-kanak hingga dewasa











    restoran ni hari2 penuh ...


    menantu hantu


    Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.

    Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap.

    Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.

    Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".

    rasa nak muntah


    Di dalam sebuah bas duduk seorang pemuda dan seorang nenek. Si nenek memicit-micit kepalanya.

    "Kenapa nie nek. Pening ya," tanya pemuda tersebut.

    "Ya nak, rasanya kepala pening, perut mual, rasa macam nak muntah," jawab nenek.

    "Oh, ya nak, bolehkah nenek melihat muka kamu sebentar."

    Pemuda itu terkejut tapi kemudian tersenyum,"Boleh nek, tapi kenapa?"

    Si nenek menjawab,”Biar muntahnya lebih cepat.”

    menteri melawat rumah sakit jiwa


    Seorang menteri terhormat mengunjungi sebuah rumah sakit jiwa.
    "Bagaimana keadaan kamu?" menteri tersebut bertanya pada pesakit. "Senangkah kamu semua dengan segala apa yang ada disini?"
    "Senang tuan!" para pesakit itu bersorak serentak.
    "Apakah kelakuan kamu baik disini?"

    "Baik tuan," ujar seorang pesakit. "Kerana kami berkelakuan baik, pengarah rumah sakit ini membina sebuah kolam renang untuk kami, lengkap dengan papan anjal. Secara bergiliran kami diizinkan menggunakan papan anjal itu. Kalau kelakuan kami semakin baik, pengarah berjanji akan mengisi kolam renang itu dengan air bulan depan...."

    pertama kali dibedah

    Wednesday

    Seorang pesakit yang akan dibedah terbaring di katil bilik bedah dengan muka yang pucat. Seorang doktor bedah muda masuk sambil menyapa pesakit tersebut dengan ramah.

    "Awak kelihatan takut sekali, jangan bimbang, semuanya akan berjalan dengan baik dan lancar, jadi tabahkan hati mu..."

    "Bagaimana tidak takut doktor, seumur hidup, inilah kali pertama saya dibedah."

    "Sama-sama, saya juga kali pertama buat pembedahan, saya sama sekali tidak merasa takut..."

    ulang tahun perkahwinan ke-25


    Sewaktu merayakan ulangtahun perkahwinan yang ke 25 tahun, seorang isteri mengingatkan suaminya: "Apakah kamu masih ingat sewaktu kamu melamarku, aku begitu terkesima sehingga aku tidak bisa berbicara selama 1 jam?"

    Suaminya menjawab:

    "Ya, sayang, itu adalah 1 jam paling bahagia dalam hidupku..."

    kisah hari guru


    Suatu pagi di dalam sebuah kelas 4 Slow, di sebuah sekolah rendah, di kawasan pedalaman. Cikgu sedang memberikan cadangan kepada murid-muridnya tentang hadiah sempena Hari Guru esok.
    Cikgu: Saya tak kisah apa-apa jenis hadiah yang kamu nak berikan.
    Murid: Tapi cikgu, hadiah yang macam mana?
    Cikgu: Cikgu cadangkan begini, jika bapa kamu penanam jagung… jagunglah hadiahnya, jika nelayan, ikan pun boleh..
    Murid-murid: Ohh…. begitu..
    Keesokan harinya, penuh meja cikgu itu dengan pelbagai hadiah… macam-macam ada. Tersenyum lebar cikgu ….
    Hah, kenapa kamu berpeluh ni Mamat? Datang lewat pulak!
    Mamat: Usung hadiah cikgu… tu ada kat luar kelas.
    Cikgu: Ya.. Allah, batu nesan Mat?????
    Mamat: Ha….aaa (dengan bangga)
    Cikgu: Ayah kamu kerja apa?
    Mamat: PENGGALI KUBUR cikgu.
    Cikgu: Patutlah.

    kisah cinta dan kentut


    CINTA dan KENTUT tidak bisa ditahan, keduanya bisa menjadi lega bila terlaksana.
    CINTA tertahan = Sengsara, KENTUT ditahan = Menderita
    Kalau CINTA dan KENTUT keras bersuara, tentu perasaan kita lega.
    CINTA terkesan malu-malu tapi mau, KENTUT bikin malu-maluin baunya.
    CINTA tanpa rasa, bukan CINTA namanya, KENTUT tak berbau, bukan KENTUT namanya.
    CINTA itu rapuh, KENTUT itu bau.
    CINTA itu halus, KENTUT itu virus.
    CINTA diam-diam membuat orang mabuk kepayang, KENTUT diam-diam membuat orang mabuk kepalang.
    CINTA bagi kebanyakan orang muda, “Ahhh, CINTA monyet…!”
    KENTUT didepan banyak orang, “Sialan, monyet lu…!”
    CINTA dan KENTUT sama-sama sering dicari:
    Kalau sudah CINTA: “Dimana engkau duhai kekasih?”
    Kalo sudah KENTUT: “Siapa nih yang KENTUT? Hayoo, ngaku gak…?!!!”
    CINTA berlebih membuat orang terbuai, KENTUT berlebih membuat orang terkulai.
    CINTA menyatukan persepsi, KENTUT menyatukan emosi.

    siapa mau jadi perisik


    CIA sedang mencari anggota baru, setelah melakukan sejumlah ujian, pemeriksaan latar belakang, wawancara akhirnya ada tiga orang calon, yaitu dua orang lelaki dan seorang wanita. Untuk ujian terakhir CIA memasukkan lelaki pertama ke dalam sebuah ruangan besi dan membekalinya dengan senjata.
    “Kami harus memastikan bahwa kamu akan selalu mematuhi perintah atasan, tak peduli apapun keadaannya. Di dalam ruangan itu kamu akan menemui isetrimu duduk di kerusi, dan kamu harus membunuhnya.”
    Lalu pemuda bertanya, “Kalian bergurau kan? Aku tak akan mungkin membunuh isteriku sendiri.”
    Sang agen CIA menjawab, “Kalau begitui kamu bukan orang yang tepat untuk pekerjaan ini.”
    Lalu pemuda kedua diberikan arahan yang sama, ia mengambil senjatanya dan masuk ke dalam ruangan tersebut. Suasana hening sesaat sebelum akhirnya si pemuda keluar dengan berlinang air mata. “Aku telah mencoba, namun aku tak sanggup membunuh isteriku.”
    Sang agen CIA berkata, “Kau tak sanggup? baiklah bawalah isterimu pulang.”
    Akhirnya giliran sang wanita pun tiba. Ia diberitahu untuk membunuh suaminya, ia mengambil senjata dan masuk ke dalam ruangan tersebut. Tiba-tiba terdengar suara letusan pistol. Tak lama mereka mendengar suara orang menjerit, kerusi dilempar ke dinding dan suara orang berkelahi.
    Tak lama kemudian si wanita keluar dari ruangan tersebut sambil mengelap keringat dari dahinya. “Kenapa kalian tidak mengatakan bahawa pistol itu kosong. Menyusahkan sekali, aku jadi harus memukulnya dengan kerusi hingga tewas.”

    kesalahan kedua


    Suatu hari seorang artis menerima gaji lebih besar dari jumlah gajinya yang sepatutnya.
    Jumlahnya cukup besar dan dia merasa sayang untuk melaporkan dan mengembalikannya, jadi dia mendiamkannya saja.
    Bulan berikutnya,ia menerima gaji yang lebih kecil dari biasanya.
    Ia lalu memutuskan untuk memprotes kepada bos.
    “Bos,mengapa gaji saya bulan ini kecil sekali?”
    “Bagaimana kamu ini,bulan lalu gajimu dibayarkan lebih besar dari yang seharusnya kamu diam saja.Sekarang kamu protes.”
    Bingung,malu dan tidak mau kalah bercampur jadi satu, dan si artis menjawab, “Bos, siapa saja boleh buat kesalahan,tapi saya tidak mau itu terjadi untuk kedua kalinya.”

    kenaikan pangkat paling cepat



    Salim secara tiba-tiba dipanggil ke bilik Pengarah.

    Pengarah: “Awak tahu kenapa saya panggil kamu ke sinii?”

    Salim: “Tahu tuan, untuk kenaikan pangkat saya kan?”

    Pengarah: “Kamu belum setahun di sini, masuk sini kamu jadi Dispatch, seminggu kemudian jadi Sales, sebulan kemudian kamu saya lantik jadi Sales Manager, dan setelah tiga bulan, kamu saya lantik jadi Wakil Pengarah. Bulan ini saya pencen kamu gantikan saya ya?”

    Salim: “Terima kasih tuan….”

    Pengarah: “Itu sahaja yang boleh kamu katakan?”

    Salim: “Laaa.., Ayah kan dah janji kelmarin?”

    asal nama elektrik

    Orang Melayu dikatakan mengambil perkataan ELEKTRIK daripada perkataan Inggeris yang juga ELECTRIC. Tetapi yang sebenarnya, ELECTRIC itu diambil dari perkataan Melayu campur Inggeris.
    Ceritanya... . Pada suatu masa dulu selepas setahun Thomas Edison mencipta lampu, saintis tidak pernah terfikir memberi nama kuasa yang menyebabkan lampu itu hidup. Jadi, entah macam mana semasa lampu mula-mula hendak diperkenalkan di Tanah Melayu, ada seorang Melayu yang bernama Kulup Kalimantang mati-mati tidak percaya pada hasil ciptaan Thomas Edison itu. Semasa demonstrasi diadakan oleh Thomas di Tanah Melayu untuk memperkenalkan lampu itu, Kulup Kalimantang pun berkata dengan kuat.
    "Ele..trick aje tu... ele..trick aje... ele trick!". ( Bermaksud tipu )
    Thomas Edison berfikir Kulup berkata begitu kerana mengatakan lampu menyala disebabkan oleh kuasa "ele..trick" . Jadi digunakanlah perkataan "ELE..TRICK" yang dieja ELECTRIC mengikut ejaan orang putih. Sebagai mengingati jasa Kulup Kalimantang menamakan kuasa ELECTRIC itu, maka diciptalah sejenis lampu panjang yang dinamakan lampu kalimantang

    pennice tak dapat gaji

    Tuesday

    Tanggapan dari Jabatan
    Setelah mempertimbangkan permintaan dan hujah yang diberikan,kami menolaknya dengan alasan-alasan berikut:
    * Anda tidak bekerja 8 jam penuh
    * Anda tertidur setelah melakukan tugas yang waktunya sebentar
    * Anda tidak selalu menurut perintah dari pengurusan
    * Anda tidak selalu berada di posisi yang telah ditentukan, bahkan sering pergi ketempat lain
    * Anda terlalu banyak mengambil istirahat yang tidak rasmi
    * Anda tidak mempunyai inisiatif, selalu harus ditekan dan dirangsang untuk dapat mula bekerja
    * Anda meninggalkan tempat kerja anda dengan tidak kemas
    * Terkadang anda mengabaikan peringatan kesihatan dengan tidak menggunakan pakaian pelindung yang semestinya
    * Anda tidak pernah menunggu usia pencen sebelum berhenti bekerja
    * Anda tidak suka bekerja dalam dua shift
    * Anda terkadang meninggalkan tempat kerja anda sebelum kerja selesai
    * Dan yang terpenting adalah anda selalu memasuki dan meninggalkan tempat kerja dengan membawa dua buah bungkusan yang bentuknya mencurigakan.

    pennice minta naik gaji


    bersama dengan ini, saya sebagai pennice ingin meminta kenaikan gaji berdasarkan alasan-alasan berikut:
    * saya melakukan pekerjaan yang berhubungan dengan fizikal.
    * saya bekerja di suatu kedalaman tertentu
    * saya bekerja dengan menggunakan kepala terlebih dahulu
    * saya bekerja ditempat yang lembab
    * saya bekerja lewat malam tanpa bayaran tambahan
    * saya bekerja di ruang yang gelap yang tidak mempunyai aliran udara segar
    * saya bekerja pada suhu yang tinggi
    * pekerjaan saya berisiko dijangkiti penyakit berbahaya.

    pegang kuat-kuat


    Udin ingin menghantar neneknya ke klinik, naik motosikal.
    Udin: Ayuh nek, naik kat belakang, jangan lupa pegang yang kuat-kuat ya.
    Nenek: Iya, ini juga nenek sudah pegang kuat kuat ni.
    Udin: Jangan lupa pegang kuat kuat ya, nek !!!! (kata Udin lagi mengingatkan)
    Nenek: Iya, nenek sudah pegang kuat kuat, cerewet amat kamu ni.
    Udin: Ok, kalo begitu kita bertolak ya, nek.
    Udin lalu mulai memulas minyak motornya, lalu terdengar benda jatuh BRUAAAAKKKK!!!!!
    Udin terkejut, lalu menoleh ke belakang, ternyata si nenek terjatuh dari motornya.
    Udin: La kenapa jatuh ni , nek? Nenek tak pegang ya?
    Nenek: Nenek dah pegang kuat kuat laaa!!!!
    Udin: nenek pegang dimana?
    Nenek: Di pagar rumah.
    Udin: “$%^&(#…..”

    teke-teki2


    1. Dalam Banyak2 air,air apa yg paling berani?
    Ha.Ha.Ape bende tu?! Kalau nak tahu, jawapan yg sebenarnye ialah air
    terjun..sebab dia berani terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!
    2. Banyak- banyak binatang…binatang apa keluar haid…
    jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu…keluar HEAD….tak paham jugak.ala kepala le..
    3. Dlm bnyk2 binatang….. bntg ape yg bertelur dan beranak…..kira 2 alam la
    niiii….. ha jwp2…. …siput babilaaaaa…..ye la siput bertelur…babi beranak….
    4. Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?
    Jawapannya ialah Sungai Besi…Ha…ha…ha…
    5. Kereta dengan motor, mana lebih tua?
    jawapannya adalah motor,sebab motor pakai tongkat…
    6. Dlm banyak- banyak pokok,pokok apa yg baik hati?
    jwpn dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.
    7. Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada angin…
    huruf TA dan YA laa… kan jadi TAYAR tu
    8. kasut apa yang paling keras?
    Kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa…muhahaha..lawak ka?
    9. Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar
    seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti?
    jawapannya ialah meter bas tulah
    10. Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin …ahhh sape dapat jawab????
    jawapannya ialah…huruf i ngan u lerrr..hehehehehe.nih antara
    pasangan bercinta lerrr ..hehehehe
    11. Kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?
    orang india tu jatuh lah…. keh keh keh!!!
    12. Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian..lepas tu dibagi pulak pada 3 org..baper seorang dapat ?…kes kes kes kes korang mesti lemah IQ kan ..
    jawapannya sorang dapat sebiji limau ler..sbb sama gak ko potong atau
    tak…hehehhe mesti dapat sorang sebiji
    13. benda apa kalau naik tak turun dah?
    jwpn dia umur la.ish…ish…
    14. KENAPA TAYAR BELAKANG KENDERAAN SELALU BOTAK DAHULU DARIPADA TAYAR HADAPAN?
    SEBABNYA IALAH DIA SELALU MEMIKIRKAN KENAPA DIA TIDAK DAPAT MEMECUT
    TAYAR HADAPAN
    15. cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina?
    jawapannye betina ler..pasal dia pakai pad.hehe
    16. Ada sekor gajah dan sekor kancil,berjalan2 dalam hutan.Suatu ketika,mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh.Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah………
    Gajah patah apa rasanya ya???? Gajah PATAH BALIK kot!
    17. Dalam banyak banyak lembu,lembu apa yang semua petani cari
    lembu yang hilang lah . kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.
    18. Hidupan apa didalam laut paling tua.
    jawapannya udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut..ha–ha–ha–ha–
    19. Cube teka ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri…….?
    jawapannye tapak kaki la……
    20. Banyak2 ikan, ikan apa yang pemalu…
    jawapan nyer :ikan sardin.sebab nyer dier duduk dlm tin..
    21. ANDAIKATA ANDA TERJUMPA MAYAT MANUSIA DAN BANGKAI HAIWAN YANG MANA SATU ANDA PERLU TUTUP DAHULU?
    JAWAB..JAWAB JGN TAK JAWAB..DUA-DUA..SALAHLA.. TAK TAHU..TENTULAH HIDUNG..
    22. APAKAH BENDA YANG KITA POTONG IA TETAP AKAN PANJANG?
    JAWAPANYA MESTILAH KACANG PANJANG KAN. TAKKANLAH DAH POTONG KITA KENA PANGGIL KACANG PENDEK TAK SESUAI TAU. hehe.

    anak ajaib


    Andi adalah seorang anak kecil yang masih kecil, lurus dan jujur. Suatu hari ia sedang bermain bersama kawannya.
    Ari: “Ayahku selalu bilang aku adalah anak yang istimewa kerana aku dilahirkan pada 09-09-1999 sembilan tahun setelah orang tuaku menikah”
    Ati: “Aku juga, aku disebut anak bertuah kerana dilahirkan
    2 tahun setelah pernikahan orang tua aku tepatnya 08-08-1998″
    Andi: (Tidak mau kalah) “Ayahku cakap aku anak ajaib, bayangkan saja aku lahir tahun 07-07-1998!”
    Ari: “apa yang ajaib? kan angkanya tak sama?”
    Andi: “Memang tapi orang tuaku menikah tahun 1999, ajaib kan ?

    teke-teki1


    1) Semua haiwan jadi monyet,monyet jadi apa?
    jwpn: Jadi banyak.
    2) Antara ekor lembu dengan ekor tikus… ekor mana
    yg lebih pjg & kenapa?
    jwpn: ekor tikus lebih panjang sebab mencecah
    lantai
    3) Dari banyak banyak burung, burung mana jaga
    atuknya sendiri?
    jwpn: Burung belatuk aaa
    4) Kalau kereta berhenti apa yg turun dulu ….?
    jwpn: Speedometer turun dulu
    5) kalu bas kemalangan n bas tu terjatuh ke dalam
    sungai, apa yang masih hidup lagi walaupun bas tu dalam air…?
    jwpn: road tax dia arrr….
    6) kete apa yang bolih jalan dari pokok ke pokok?
    jwpn: nissan 323 (tree to tree)
    7) apa yang paling pandai dalam makmal?
    jwpn: termometer sebab byk degree :-p
      Kumpulan Orang Asli Paling Berjaya
    jwpn: O.A.G (Orang Asli Gombak)
    9) Kumpulan Rock yang Paling wangi
    jwpn: MAY (Bau Sabun)

    IBU YANG PINTAR

    Suatu hari John mengundang ibunya makan malam di apartemennya bersama dengan teman se-apartemennya. Sewaktu makan, ibunya selalu memperhatikan betapa cantiknya teman se-apartemen John ini. Sang ibu sudah lama memendam kecurigaan adanya hubungan istimewa antara John dan teman se-apartemennya dan oleh sebab itu menambah keingintahuan sang ibu tentang hubungan anaknya itu. Hingga malam hari, sang ibu memperhatikan bagaimana kedua insan itu berinteraksi… sang ibu mulai bertanya-tanya dalam hatinya ada apa di balik hubungan John dan temannya itu. Membaca pikiran sang ibu, John berkata, “Saya tahu apa yang ada dalam pikiran ibu, tetapi saya jamin, Julie dan saya hanyalah TEMAN BIASA saja.” Satu minggu kemudian , Julie mengatakan pada John, “Sejak ibumu datang makan malam, saya tidak dapat lagi menemukan sendok perak kuah itu. Kau tidak akan mengira jika Ibumu yang membawanya bukan?” John berkata, “Aku meragukan hal itu, tetapi untuk memastikannya aku akan menulis surat padanya.” Lalu John menulis suratnya sebagai berikut: Ibu yang tercinta, Saya tidak mengatakan ibu “mengambil” sendok kuah dari apartemenku, dan saya juga tidak mengatakan ibu “tidak mengambil” sendok kuah itu. Tetapi faktanya adalah bahwa sendok kuah itu raib sejak ibu datang makan malam di sini. Beberapa hari kemudian John menerima surat dari ibunya yang berbunyi: Puteraku sayang, Ibu tidak mengatakan kau “tidur” dengan Julie, dan ibu juga tidak mengatakan kau “tidak tidur” dengannya. Tetapi faktanya adalah… bila ia tidur di tempat tidurnya sendiri, ia akan menemukan sendok kuah itu di sana. Ibumu tercinta.

    tips cover malu


    Berikut adalah tips tips berkesan untuk cover malu, bukan cover kemaluan ok? Hehe

    a. Jika diketawakan rakan ketika tertidur kat opis hingga meleleh air liur basi…terus bangun separuh sedar dan buat-buat kene sawan sambil keluarkan lagi air liur. Gerenti member korang akan panik dan berenti ketawakan korang.
    b. Kalau tersilap menyapa orang yang tak dikenali…teruskan
    menganggap dia kenalah korang dan bagi dia duit kononnya korang pernah berhutang dengannya. Mesti dia pun mengaku korang kenalannya.
    c. Jika ditegur orang kerana zip seluar terbuka…jawab je dengan selamba mengatakan ini adalah gaya berfesyen atau katakan bahawa zip itu rosak sambil berfalsafah ‘biar rosak zip, jangan rosak akhlak’.
    d. Bercakap sorang diri kerana member ketinggalan kat
    belakang…teruskan bercakap dan ketawa sambil menyumpah member korang tu sensorang. Tentu orang takkan gelakkan
    kerana menyangka korang ada masalah mental kronik.
    e. Tersilap masuk tandas wanita… buat buat wajah gelabah dan cemas sambil berlakon menyatakan tujuan korang masuk kerana nak mencari isteri atau awek korang yang dah sejam tadi tapi tak keluar-keluar lagik.

    mimpi seorang isteri


    Pada suatu pagi ketika bangun dari tidur, seorang isteri berkata pada suaminya,
    “Tadi malam Ayang bermimpi Abang menghadiahkan Ayang set barang kemas berlian di hari Valentine
    ini. Apa pendapat Abang mengenai mimpi Ayang?”.
    “Ayang pasti akan mengetahuinya malam ini jugak” jawab
    suaminya sambil membisik manja.
    Malam itu si suami memberikan kepada isterinya sebuah bungkusan hadiah.
    Dengan hati berdebar-debar penuh rasa seksaited (sexually excited) si isteri tersebut membuka bungkusan hadiah itu perlahan-lahan dan isi bungkusan hadiah tersebut adalah sebuah buku yang berjudul: “Jenis-jenis Mimpi dan Maksudnya“..

    kisah kambing dan ayam

    Monday

    Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi. Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.
    Ayam: Kambing, pekabo?
    Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.
    Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok reaksi engko.
    Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam,kan?
    Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.
    Kambing: Apa?

    Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak…

    berteriak serentak


    Dua orang kanak-kanak jatuh ke sungai dan mereka tidak pandai berenang. Salah seorang dari kanak-kanak itu berteriak, “Tolong, Tolong”.
    Rakannya yang lain berkata, “Mungkin lebih baik kalau kita berteriak serentak.”
    “Idea yang bagus,” jawab rakannya dan dia mulai berteriak,
    “Serentak!!, serentak!!.”

    aji dan 20 ekor ayam


    Pada suatu hari ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan kenduri untuk anaknya. Untuk itu dia berjumpa Pak Kadir “Tauke Ayam” untuk membeli ayam .
    Lelaki kaya : “saya ingin menempah 20 ekor ayam untuk besok, ini alamat saya (sambil memberikan kad namanya yang mengandungi alamat rumah)
    Pak Kadir : “baiklah, saya akan suruh anak buah saya untuk menghantarkan ayam-ayam ini ke rumah anda besok”
    Setelah itu Pak Kadir memanggil Aji dan berkata….

    Pak Kadir : “Ji, besok tolong antar 20 ekor ayam ke alamat ini (Sambil memberikan kad nama lelaki kaya tersebut)”
    Aji : Antar ayam.. siap Boss….

    Keesokan harinya Aji membawa 20 ekor ayam dengan motosikalnya. 10 ekor diletakkan di sisi kanan, dan 10 ekor diletakkan di sisi kiri. Akan tetapi malangnya, di dalam perjalanan dia eksiden terlanggar lubang…, ayam-ayam yang dia bawa langsung terlepas dan lari behamburan. Orang ramai datang untuk melihat keadaan si Aji, akan tetapi si Aji malah ketawa mengilai ngilai dan berguling guling.

    Orang yg bertanya : “Bang, abang ok ker?.. ? takde cedera mana mana kan?”
    Aji : “Ha… ha… ha… !”
    Orang yang bertanya : “Bang, kenapa abang lain macam je ni ?”
    Aji : “Ha… ha… ha…, dasar ayam-ayam bodoh, mereka nak lari ke mana? alamatnya kan ada pada aku… Hua.. ha.. ha.. ha…”

    gajah mati


    Seorang pengurus sebuah Zoo mendapat panggilan telefon mengenai kematian seekor gajah di Zoo tersebut. Sebagai langkah pemeriksaan, pengurus tersebut telah pergi ke kandang gajah tersebut dan mendapati ada seorang lelaki menangis bersebelahan dengan bangkai gajah tersebut.

    Pengurus : Sebagai penjaga gajah, saya faham kesedihan yang kamu tanggung kerana apabila haiwan yang kita bela sudah mati.

    Lelaki : Saya bukan penjaga gajah ini, tuan. Tetapi sayalah yang ditugaskan untuk menggali kubur dan menanamnya

    ketam melayu dan ketam cina


    Tak lama dulu ada seorang melayu yang ingin makan lauk ketam. Pada pagi tu dia pergilah ke pasar borong dan berjalan ke satu kedai milik cina yang menjual ketam.
    Melayu: Apek! Itu ketam ada jual ka?
    Cina: Ada…ada…lu mau ketam cina ka ketam melayu?
    Melayu: Aik! Ketam pun ada melayu dengan cina ka apek? Cuba lu tunjuk mana ketam melayu, mana ketam cina?
    Cina: Itu sana dalam bekas ada tutup…ketam cina…….sana dalam
    bekas tak ada tutup…ketam melayu la….
    Melayu: Apa pasal ketam cina apek kasi tutup…ketam melayu apek tak kasi tutup?
    Cina: Itu ketam cina kalau satu ekor keluar…yang lain akan tengok dan kasi belajar macam mana boleh keluar dari bekas. Nanti lama-lama semua ketam pandai macam mana mau keluar dari bekas. Jadi semua keluar la.
    Melayu: Ketam melayu tak itu macam ka?
    Cina: Ketam melayu, kalau satu ekor keluar yang lain kasi tarik itu kaki ketam tadi…jangan kasi keluar. Dia mau dia sekor saja keluar…yang lain biar dalam bekas. Kalau dia sudah keluar, dia terus lari, tak mau ajar yang lain macam mana mau keluar.
    Pengajaran:
    Begitulah cerita ketam melayu dengan ketam cina. Hakikatnya, jika orang cina berniaga….cina lain tak kacau…dia tengok aje dan belajar macam mana boleh berjaya. Cina dah berjaya tu pulak, akan ajar cina lain agar berjaya jugak.Kalau orang melayu, bila satu melayu nak berjaya, melayu lain akan guna apa saja supaya melayu tu jatuh balik. Macam ketam melayu, bila sekor
    ketam dah berjaya nak naik, ketam lain tarik kaki dia, at last sorang pun tak dapat naik . Lepas tu mulala bergaduh sesama sendiri. Itulah hakikat sebenar sekarang ini. sebab tu melayu tak maju.

    jejaka sempurna



    Di salon kecantikan, seorang gadis berkongsi pandangannya tentang jejaka idamannya bersama teman-temannya.

    "Jejaka yang ku kawini itu mestilah bersinar apabila berhadapan dengan sesiapa sahaja. Dia mesti pandai bermain muzik dan pandai menyanyi. Dia pandai berjenaka dan disukai ramai. Yang penting, dia mesti selalu berada dirumah!"

    Seorang nenek kedengaran perbualan tersebuat dan berkata, "Aduh, senang saja. Beli TV habis cerita!"

    malas ke sekolah


    Jam sudah pun menunjukkan pukul tujuh pagi. Salim masih lagi berdengkur. Ibunya pun segera mengejutkannya untuk ke sekolah.

    Ibu: Salim…Salim…bangun nak, pergi sekolah, nanti kamu terlambat.

    Salim: Alah mak… Salim tidak mahu pergi ke sekolah!

    Ibu: Apa? Tidak mahu pergi sekolah?! Baik… Salim berikan emak dua sebab mengapa Salim tidak mahu ke sekolah.

    Salim: Semua murid-murid tak suka Salim. Guru-guru di sekolah pun tak suka pada Salim!

    Ibu: Itu bukan alasan bagi Salim untuk tidak ke sekolah. Cepat, bangun sekarang!”

    Salim: Baiklah, sekarang emak pula berikan Salim dua sebab mengapa Salim mesti pergi ke sekolah.

    Ibu: Eh…eh…bertuah punya anak! Salim dengar baik-baik…. Pertama: Salim sudah berusia lima puluh tahun….. Kedua: Salim kan PENGETUA SEKOLAH….!!!”

    janji ya bang


    Suatu ketika mandilah seorang lelaki di air terjun nan indah…
    Mandilah dia dengan menanggalkan semua pakaiannya.. .
    Dan berkecipak-cipuk bermain dengan air…
    Dari kejauhan datanglah seorang Maknyah berjalan Dan mendekati,
    lalu mengintip lelaki tersebut yang sedang mandi… maknyah sedang asyik menikmati pemandangan tersebut. ..
    lalu…
    oOoopsS !!! Maknyah tersebut tidak sengaja terpijak ranting… “KKKRRRIIIIIEEEEK”
    Lelaki itu terperanjat !!!

    Lelaki : SIAPA TU??
    Maknyah : (diam saja… Takut kantoi)…
    Oleh kerana tidak ada yang menjawab, lelaki tersebut meneruskan mandinya…
    Tetapi Maknyah tersebut sekali lagi kantoi, dia jatuh terpeleot, “GUUUBRAAK”
    Lelaki : SIAPA TUH AAAA ? KALAU GUA DAPAT GUA RODOK MULUT LU PAKAI KOTE GUA!!!
    Maknyah tersebut keluar dari persembunyiannya sambil senyum manja lalu berkata
    “…JANJI YA BANG…!”

    Anda Tahu Siapa Aku ?


    Seorang lelaki sedang asyik memancing di sebuah kolam. Seseorang mendekatinya.”Banyak dapat ikan, kawan?” tanya orang itu.
    “Wah, luarbiasa sekali! Semalam saja aku mendapat 30 ekor ikan yang besar-besar.”
    “Hm, anda tau siapa aku?” “Tidak,” jawabnya.
    “Aku pemilik kolam ini.”
    “Dan anda tau siapa aku?” tanya lelaki itu cepat-cepat.
    “Tidak.”
    “Aku pembohong besar di kota ini.”

    B.I


    Ayah: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer…! Apasal hah?
    Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat
    bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah
    abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

    cermin mata

    Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ” Doktor, selepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?” “Dah tentu”, jawab doktor. “Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,” kata lelaki itu dengan riang.

    huhuu . . kelakar weh

    mayat


    Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
    Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
    Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
    Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
    manakala yg ketiga disambar petir.
    Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
    Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya… tangannya pon sedang menunjukkan tanda “peace”…

    seorang pemburu dengan seekor singa


    Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
    Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
    Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…

    penadol


    Asari melihat rakannya, Ajoi sedang membuat kopi. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi…
    Asari: “Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?”
    Ajoi: “Kopi ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…”

    nenek tua

    Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..”

    kisah budin


    Budin seorang yang amat benci pada kucing, entah apa silap yang telah
    dibuat oleh kucing padanya tiada siapa yang tahu.
    Walaupun begitu, jodoh pertemuan sememangnya ketentuan Ilahi, Budin bertemu
    jodoh dengan Gayah yang sememangnya amat suka dan cinta pada kucing. Bukan
    itu sahaja, sebelum berkahwin dengan Budin, Gayah sudah sedia ada membela
    seekor kucing siam.
    Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Budin pada kucing
    terutama si Tompok, kucing siam peliharaan isterinya. Apa tidaknya, Gayah
    lebih memberi tumpuan kepada si Tompok dalam kehidupan sehari-hariannya.
    Hal ini membuatkan Budin beranggapan, Gayah lebih sayang si Tompok
    berbanding dengan dirinya.
    Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan ini, Budin membuat
    rancangan untuk mengusir si Tompok dari hidupnya dan hidup isterinya,
    Gayah. Maka, bermulalah dengan rancangan jahat Budin.
    Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi ,
    Budin dengan tanpa segan silunya telah menangkap si Tompok, disumbat dalam
    karung beras Mehsuri. Tanpa berlengah terus merempit motor kapcainya
    sehingga jauh dari rumahnya , lebih kurang 10 km lalu dihumbanlah si Tompok
    tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah dia ke rumah dengan
    siulan mengikut rentak lagu Cindai nyanyian Siti Nurhaliza.
    Tapi, kegembiraan hanyalah sementara bila tiba di rumah si Tompok dengan
    sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulangan
    Budin. Sakitnya hati Budin tak dapat digambarkan.
    Besoknya, Budin meneruskan rancangan jahatnya. Kali ini lebih jauh dibawa
    si Tompok, 20 km dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Tompok berjaya
    mendahuluinya pulang ke rumah. Budin tidak putus asa begitu sahaja,
    alang-alang peluk pekasam, biar habis basah sampai ke pangkal lenggan.
    Maka nekadlah Budin, kali ini dia bukan sahaja hendak buang Tompok lagi
    jauh tapi dibawanya Tompok pusing-pusing dahulu. Habis semual jalan
    ditempuh, sekijap ke kiri, sikijap ke kanan, yang lurus, yang bengkok,
    segala kona, segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya si Tompok
    dibuang begitu sahaja.
    Selang berapa minit kemudian, Budin menelefon Gayah.

    Budin : Ayang, Tompok ada kat dalam rumah tak, tanya Budin dengan penuh
    suspen lagi berdebar-debar…
    Gayah : Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Gayah keheranan.
    Budin : Panggil dia! herdik Budin dengan nada yang tinggi…
    Gayah : Kenapa? tanya Gayah lagi.
    Budin. Aku nak tanya dia, bagaimana nak balik ke rumah. Aku sesat ni

    kisah doktor pakar


    Pada suatu hari, seorang doktor pakar jantung meninggal dunia. Untuk mengenang jasanya, keluarganya sepakat untuk membuatkan sebuah tugu peringatan dikuburnya berbentuk jantung. Upacara pengkebumian pun berjalan dengan lancar.
    Satu bulan kemudian, seorang doktor pakar mata pula meninggal dunia. Seperti yang sudah?, ahli keluarganya sepakat untuk membina sebuah tugu berbentuk mata dikuburnya bagi mengenang jasa beliau. Upacara pengkebumiaan beliau juga berjalan dengan lancar
    Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang, hanya tinggal seorang saja yang masih merenung sendirian di pinggir makam si doktor itu. Salah seorang doktor yang lain melihatnya dan segera menghampirinya.
    “Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. Tak usah engkau fikirkan lagi ” kata si doktor.
    “Saya tidak tahu apa yang harus saya katakan kepadamu,” kata lelaki itu.
    “Mengapa pula, mana tahu mungkin saya dapat membantu” jawab si doktor itu.
    “Saya sedang memikirkan bagaimana pula upacara pengkebumian saya nanti” kata lelaki itu.
    “Mengapa pula ?” tanya doktor tersebut. “Saya seorang doktor pakar penyakit kelamin” jawap lelaki itu sugul…

    ilyas dan berus gigi

    Sunday

    Anak buah saya si Ilyas menjerit dari dalam bilik air dan kemudiannya datang kepada saya lalu memberitahu, ”Pakcik, berus gigi saya terjatuh ke dalam mangkuk tandas“.
    Saya kemudian menggunakan penyepit dan mengambil berus giginya keluar dari mangkuk tandas tersebut lalu mencampakkan kedua dua berus gigi dan penyepit tadi ke dalam tong sampah.
    Ilyas berdiri disamping saya buat seketika dan kelihatan seperti sedang berfikir. Tidak lama kemudian dia mengambil berus gigi saya dan makcik Palina lalu berkata, “Kalau begitu, Pakcik patut buang kedua dua berus gigi ni jugak sebab minggu lepas berus gigi ni pun jatuh dalam mangkuk tandas!“.

    kisah tragis seorang wartawan


    Seorang wartawan lelaki telah di tugaskan membuat liputan dan siasatan mengenai aktiviti kelab gay di Bukit Bintang, Malaysia. Dia di kehendaki menyamar sebagai gay. Wartawan itu dengan senang hati menggayakan pakaian dan cara seorang gay. Setelah seminggu mempelajari tingkahlaku dan gaya seorang gay, akhirnya pada malam minggu itu wartawan itu masuk ke kelab gay tersebut.
    Wartawan itu dipasang dengan microphone n camera bersaiz kecil bagi merakam segala aksi dan aktiviti di kelab gay tersebut. Setelah masuk wartawan itu terus menuju ke bar utama dan memesan segelas bir. Dia hanya duduk sambil memerhatikan gelagat-gelagat gay di kelab tersebut. Ada yang menari dan ada yang duduk sambil berpeluk-pelukan sesama lelaki. Wartawan itu merasa geli geleman melihat tingkahlaku mereka.
    “Hai…sorang ke bro”, tiba-tiba wartawan itu di sapa.
    “A’ah, saya tunggu kawan saya. Tak sampai-sampai lagi ni”, kata wartawan itu separuh menjerit kerana kebingitan muzik di kelab itu.
    Tiba-tiba wartawan itu berasa sakit perut. Rasa seperti ingin kentut sahaja.
    “Muzik tengah kuat ni bolehlah aku kentut ni”, bisik hati wartawan itu.
    Wartawan itu pun melepaskan kentutnya. Satu demi satu. Berturut-turutan. Tiba-tiba muzik rancak itu berhenti kerana DJ nya ingin menukar ke lagu perlahan. Sementara proses pertukaran lagu itu kentut wartawan itu telah di dengari oleh gay-gay yg berhampiran dengan wartawan itu.
    “Eh eh… ada dara lagi la kat sini”, ujar salah seorang gay di situ sambil memandang wartawan itu.
    “A’ah lah… kat depan kita ada dara”, ujar yang lain pula.
    Semua gay di situ telah pergi mendapatkan wartawan itu. Semua wajah mereka menunjukkan keghairahan nafsu yang ketara.
    “Saya bukan dara lagi la”, ujar wartawan itu.
    “Kalau dah tak dara kenapa kentut. Kuat lak tu. Sempit tuu…”, ujar salah seorang gay itu.
    Tergamam wartawan itu. Akhirnya dirinya di noda secara bergilir-gilir oleh pengunjung kelab gay itu. Menangis teresak-esak wartawan itu. Akhirnya nikmat kentut sudah tidak akan dapat dirasai lagi sepanjang hidupnya.
    Moral kepada lelaki :-
    Jangan kentut dihadapan GAY. AWAS!!. Teknik terbaru mengesan dara lelaki tau!!!!
    yg gemar kentut kuat dan sempit itu tandanya anda masih suci …x pernah kena liwat (sodomi).
    BETUL ker bangggg!!!

    kisah 3 mayat

    Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik mayat berkenaan.

    Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
    Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
    Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
    Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

    pesakit dan doktor


    Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT, kerana telinganya di masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
    Doktor : “Selamat petang…”
    Pesakit : “Selamat petang Doktor!”
    Doktor : ” Adamasaalah apa …?”
    Pesakit : “Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor…”
    Doktor : “Biar saya periksa telinga anda!”

    setelah diperiksa… .

    Doktor : ” Ada cara untuk mengeluarkan biji tersebut….”
    Pesakit : “Apa caranya doktor?”
    Doktor : “Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua pula percuma…”
    Pesakit : “Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?”
    Doktor : “Yang percuma kena sabar…”
    Pesakit : “Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya…?”
    Doktor : “Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
    sudah jadi tauge’ anda boleh ler tarik keluar.”
    Pesakit : “Huh!"