• Home
  • hehehee.....

    Thursday

    raye


    lawak nama jepun


    ajis


    Ajis memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi, kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, ajis mesti pi try mancing kat situ.

    Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Ajis terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan.

    Tengahari tu, Ajis dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Ajis masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Ajis bernyanyi riang, jauh jugak nak kekampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat plak solat Asar.

    tak lama kemudian Ajis nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu.

    Ajis segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.


    Masa Ajis di rakaat yg kedua, Ajis tiba-tiba terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, "Hish, sapa pulak yg gelak2 tu?" bisik hati Ajis, setiap kali Ajis sujud, Ajis terasa kepala & tengkuknya berat dr biasa, Ajis tak sedap hati, ni surau tinggal ker, sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni.

    Sedaya-upaya Ajis tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.

    Syukur, Ajis dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Ajis meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Ajis tersedar.

    hehehe.rupa-rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang, patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Ajis sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

    Terus Ajis blah macam tu ajer, tak jadi pi memancing, dia pusing balik, sembahyang Asar kat rumah sendiri sajalah jawabnya.

    eksekutif


    Seorang CEO ingin mencari eksekutif baru dalam syarikatnya. Dari beribu permohonan, hanya empat yang betul-betul menarik perhatiannya.
    Bagaimanapun beliau tidak dapat memilih antara keempat-empat orang calon tersebut, lantas memanggil kesemuanya untuk ditemuduga (beliau tidak sekaya Donald Trump untuk menganjurkan temuduga seperti The Apprentice).
    Setelah keempat-empat calon berada di hadapan beliau, CEO tadi pun mula berkata
    “Saya ada satu soalan yang mungkin memberi jawapan berbeza, calon yang memberikan jawapan terbaik akan diterima untuk bekerja di sini ”
    “Soalannya adalah apakah perkara atau benda yang paling pantas sekali?” tanya CEO tersebut.
    Calon pertama berkata ” FIKIRAN , kerana kadang ianya datang sendiri tanpa kita sedari”
    “Bagus , satu jawapan yang baik ” kata CEO tadi. ” Kamu pula ? “tanyanya kepada calon kedua.
    “KELIP MATA , kerana tanpa kita sedari , sebelum sempat kita buat apa pun, mata kita dah berkelip ” jawab calon kedua.
    “Satu jawapan yang sangat baik , lagipun perumpamaan melayu pun ada sebut SEKELIP MATA melambangkan kepantasan ” kata CEO itu.
    ” Bagaimana kamu pula?” tanya CEO kepada calon ketiga.
    “Kalau kita tengok, lampu KLCC dihidupkan dengan pantas walaupun bangunan tu tinggi. Jadi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling pantas” jawab calon ketiga.
    “Jawapan yang terhebat setakat ni. Bagaimana pula dengan kamu?” CEO terus mengusulkan soalan kepada calon keempat dengan merasakan calon ketiga hampir pasti menjadi eksekutif baru di syarikatnya dengan jawapan yang sangat bagus sebentar tadi.
    ” Setelah diteliti jawapan calon-calon sebelum saya ni tadi, saya rasa perkara yang paling pantas sekali adalah CIRIT-BIRIT ” jawab calon keempat dengan yakin sekali.
    “Haaa…? CIRIT-BIRIT ? Kamu ni tak serius langsung, macam mana kamu boleh mintak kerja dengan syarikat saya ni ?” CEO terkejut dengan jawapan calon keempat tadi.
    “Begini tuan, malam kelmarin saya terjaga di tengah malam dengan rasa sakit perut yang amat sangat. Belum sempat saya FIKIR , KELIP MATA atau MENGHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah terkeluar dah”
    Calon keempat diterima menjadi eksekutif baru syarikat berkenaan.

    mukabuku


    kesejukan dan jantung


    cikgu yoshinaga , sakurada nini , bo' dan toru kazama

    Wednesday

    surat




    teliti itu penting


    Teliti itu penting!
    Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi tempat mayat itu diletakkan..

    "Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor", kata pensyarah itu.

    "Pertama.., kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat", katanya...sebagai contoh, pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya semula dan menjilat jarinya itu.

    "Sekarang, cuba kamu buat", kata pensyarah itu.

    Selepas beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya. Apabila semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan berkata....

    "Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian yang tajam. Seperti tadi....saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat jaritelunjuk. ....

    SEKARANG.... .TUMPUKAN PERHATIAN... ..PAHAM!!! !!

    isteri tersayang


    Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untuk menghantar e-mail kepada isterinya.

    Malangnya, dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpa mengetahui kesilapan itu, dia pun terus menghantar e-mail tersebut. Di sebuah rumah di Kedah pula, seorang janda baru sampai ke rumahnya selepas pulang daripada majlis pengebumian suaminya. Janda tersebut mengambil keputusan untuk menyemak e-mailnya untuk melihat sekiranya terdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temannya. Selepas membaca e-mail pertama itu si janda tersebut pun pengsan. Anak lelaki janda tersebut pun bergegas ke bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia pun membaca mesej di dalam skrin komputer:


    To : Isteri kesayanganku
    Date : 16 May 2002

    Subject : Abang telah selamat sampai

    Abang tahu Sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran mesej ini. Mereka telah menyediakan komputer di sini pada ketika ini dan kita boleh menghantar e-mail kepada sesiapa sahaja terutama insan kesayangan kita.

    Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman di sini. Abang lihat semuanya telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hari esok.Semoga berjumpa denganmu nanti, Sayang. Abang harap perjalananmu ke sini nanti lebih bermakna seperti apa yang telah Abang lalui ketika ini.

    senyum


    1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ."
    Jawapannya kerana :
    kerana kalau kawin satu isONE
    kalau kawin dua isTWO
    kalau kawin tiga barulah isTERI... ..

    2. SENYUM pada orang tua tanda sayang.
    SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
    SENYUM pada kekasih tanda cinta.
    SENYUM depan telefon tanda gila,
    masih SENYUM lagi... memang sah GILA!

    3. " Manusia jatuh CinTa??Tak heran... "
    Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh...
    MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE )
    MASIH PICIT??
    LUAR BIASA!!!!

    4. "Cinta..ibarat kentut... "
    makin dipendam makin gelisah...
    bila di lepaskan ... ... .
    ahhhhhhh lega rasanya... ... .

    5.Aku terpaku dek renungan matamu,
    hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini?
    nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN..
    lalu ku bertanya, "kau..kentutkan? "

    6. "... bila hidupmu dlm kegelapan, "
    maka berdoalah; dan
    apabila selesai berdoa, jika
    kegelapan masih mengelilingimu
    maka bayarlah

    sebab handset di haramkn ke sekolah

    wanita dan lelaki tua


    Seorang wanita sedang berjalan menuju kearah seorang lelaki tua yang sedang berehat di serambi rumahnya. Setelah tiba, wanita itu berkata, " Saya tengok encik ni ceria aje. Apa rahsia yang menyebabkan encik panjang umur dan sentiasa ceria?"

    "Takde rahsia apa pun. Cuma saya merokok 3 kotak besar sehari, minum arak, makan makanan berlemak, makanan segera dan tak pernah sekalipun bersenam", kata lelaki itu.

    "Wah! Hebatnya encik", kata wanita itu. "Berapa usia encik sekarang?

    "Dua puluh empat."

    demam malaysian idol


    Disebuah majlis akad nikah, pengantin lelaki bernama Hassan (budak jaga lembu - bukan nama sebenar) :

    Kadi : Hassan...
    Pengantin Lelaki : Saya ustaz...
    Kadi : Dengar baik2 ya Hassan...."Aku nikahkan akan dikau dengan si Polan binti Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiii"
    Pengantin Lelaki : "Aku terima nikahnyaa si Polan binti si Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiiii"
    Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi pertama)
    Saksi Pertama : Sah
    Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi kedua)
    Saksi Kedua : Sah
    Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi ketiga)
    Saksi Ketiga : Errrr....lontaran suara awak tidak jelas...saya tak dengar apa yg awak cakap....pitching berterabur ke laut..jiwa awak kosong...takde feel.... low note tak sampai, high note awak takde kawalan.. sepatutnya ditahan..falseto lemah...

    p/s: Kini semuanya ingin menjadi pengkritik.. .

    pengemis gila


    Pengemis : Pak Cik! Kasihanilah saya, saya orang bisu.
    Bapak : La? Orang bisu tak kan bleh cakap lak?
    Pengemis : Eh, salah! Orang tuli, Pak Cik!
    Bapak : Tak kan bleh mendengar?
    Pengemis : Eh, bukan! Orang buta, Pak Cik!
    Bapak : (Sambil mengeluarkan wang receh)Tidak ada duit!!
    Pengemis : Itu ada tiga ratus !
    Bapak : Katanya buta, tak kan boleh melihat?
    Pengemis : Salah lagi. Orang gila, Pak Cik!!

    Rumput dan Kuda



    Seorang guru lukisan sedang melihat kertas lukisan milik pelajarnya yang paling malas.
    Cikgu : "Lukisan apa yang kau buat nie Abu, kosong je?"
    Murid : "Kuda makan rumput, cikgu!"
    Cikgu : "Rumputnya mana?"
    Murid : "Sudah habis dimakan kuda, cikgu,"
    Cikgu : "Habis tu, kudanya mana?"
    Murid : "Sudah pergi, cikgu! Kalau rumputnya sudah habis, buat apa kuda tu masih di situ?"

    masa bercinta


    engkau suka aku pun suka
    ke mana pergi pun tak apa
    yang penting jalan berdua
    naik bas, basikal pun takpa
    jalan tengah panas pun takpa
    sampai melecet ketiak jadinya
    semua suka tiada duka


    masa engkau suka
    aku pun suka
    durian yg engkau suka aku pun suka
    walaupun sebenarnya tak berapa suka
    petai yg engkau suka,
    aku pun telan juga
    walaupun nak terjegil biji mata
    kita sama-sama ketawa


    masa engkau suka
    aku pun suka
    Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga
    walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

    masa engkau suka
    aku pun suka
    pakai apa pun tak pe
    baju merah tudung biru pun tak ape
    tudung kau senget aku kata takpe.
    gigi kena lipstik aku tak kisah juga
    engkau tetap cantik jelita

    masa engkau suka
    aku pun suka
    aku pakai apapun tak ape,
    lupa pakai tali pinggang pun tak ape,
    T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,
    Lupa cukur misai pun tak ape,
    Kau kata aku tetap handsome seadanya.

    bacalah . . kalau tak , nyesal tau tak baca


    Seperti yang kau tau nama aku Isnin bin Selasa... .adapun aku dilahirkan pada hari Khamis, sampai ke hari nie aku tak tau apesal bapak aku bagi aku nama tue... maybe hari Isnin nie hari dier berkenal dgn bakal bini dier merangkap mak aku kot... mana lah aku tau kisah cintan cintun diorang nie... takde kuasa aku nak tau... baik aku cerita pasal aku..tak gitu...

    Dan untuk pengetahuan kau... seperti yg kau lihat... dan sememangnya tidak dinafikan lagi... aku dilahirkan sehensem-hensem umat... kerana itulah jugak... berebut awek merayu-rayu nak aku jadik pakwe diorang... .siap ada listing lagik... tapi ada satu bende yang sedih... .setiap kali awek yg kuar dgn aku mesti break selepas aku ajak diorang naik keta aku... aku pun tak tau apasal..

    Intan, awek cun yang aku jumpe masa aku nak beli ikan todak kat pasar borong simpang, Taiping, Perak. Dier nie lain sket sebab aku dah janji dgn diri aku... dier le awek aku yg paling last... .muktamad dah nie... surat menyurat takkan dilayan... ..kalo intan tinggalkan aku... .cam awek awek aku yg dulu... sumpah aku tak nak kahwin...

    Bende yang aku nyampah tue jadik jugak..setiap kali keluar dating kat Taman Tasik Taiping... Intan akan bersungut dan bersesungut kalau aku bawak motor Kriss aku yang dah tak rupa macam Kriss dan jugak tak bershape macam keris... macam macam dier komplen..dier tau aku keje sebagai driver... takkan takde kete... bawaklah kereta awak tue..takkan nak terperap kat rumah je... tak syok la naik moto... rambut berserabut lar... muka cair lar... kain terselak lar... malu nanti orang tengok lar... tak buleh nak seksi lar...

    Tapi aku tak sanggup kerana aku tau kalau aku bawak dier naik kete aku... sure itulah kali last aku akan jumpa Intan... Intan sure akan mintak break or maybe menghaibkan diri terus... berdesing telinga aku ... aku cakap kat dier... .baiklah... .esok aku akan datang naik kete besar... jauh lagi besar dari kete mesedis... . Seperti yang ku jangka..itulah kali terakhir aku berdating dgn Intan...

    Intan terus menghaibkan diri... ..aku dah agak dah mesti terjadi punyer... ... . cuma satu je yang aku nak bagi nasihat kat korang-korang semua ..especially depa yang pernah jadi awek aku... or bakal awek aku...

    Jgn korang pandang hina kat orang yang keje cam aku nie... .satu hari nanti...

    Ndak tak ndak korang kena naik jugak kereta aku nie... ..

    Yang Benar
    Pemandu Kereta Jenazah
    Persatuan Khairat Kematian Kuala Sepetang
    Taiping Perak...

    kalau abang meninggal / kalau ayang meninggal


    Malam tu lepas makan malam, Ajoi lepak-lepak di depan TV sambil berbual dengan isterinya.

    Ajoi: “Kalau abang meninggal, ayang menikah lagi tak?”

    Isteri: “Tentu saja tidak! Ayang akan duduk dengan adik perempuan Ayang. Abang pulak camner kalau saya meninggal, abang nikah lagi tak?”

    Ajoi: “Tentu sekali tidak , sama juga macam ayang… abang juga akan tinggal bersama dengan adik perempuan Ayang…

    kurang ajar


    Dalam suatu perbicaraan di Mahkamah.. Hakim meminta pesalah berdiri untuk diperdengarkan tuduhan.

    "Saudara didakwa membunuh seorang guru dengan menggunakan gergaji" kata hakim.

    Dari belakang terdengar seseorang berteriak... "Kurang ajar!!!"

    "Bawa bertenang. Ini Mahkahmah!" bentak hakim.

    Hakim kemudian membacakan lagi tuduhan...

    "Saudara juga didakwa melakukan pembunuhan terhadap seorang penjual akhbar dengan
    menggunakan pisau..!"

    "Celaka!!!" teriak pengunjung tadi.

    "Tenang, Bawa tenang!" teriak hakim dengan keras.

    "Dan.. saudara juga dituduh melakukan pembunuhan terhadap seorang posmen dengan menggunakan
    parang..!" kata hakim.

    "Keparat!!!" teriak pengunjung tadi tanpa boleh ditahan.

    Dengan geram Hakim berkata,
    "Jika anda tidak boleh berikan alasan kenapa anda berperangai seperti ini.. saya akan
    perintahkan anda di masukkan ke Hospital Bahagia atas kesalahan menghina mahkahmah!"

    "Maaf.. Yang Arif..." pengunjung tadi berkata...
    "Saya adalah jiran pesalah... sebenarnya setiap kali saya ingin meminjam gergaji, Pisau dan
    parang... dia selalu cakap... tidak ada!"

    Name Terpanjang

    Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Selatan tanah air.

    Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid-murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.
    ...
    Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

    Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

    Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab & berdiri).

    Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa?”.

    Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

    Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.

    Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…”.

    Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.

    Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.

    Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.

    Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.

    Berdirilah seorang murid dan menjawab “saya DIAN Cikgu…”.

    Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

    Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

    Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK.Abang saya darjah 3.”

    Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

    Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…

    Berakit-rakit Ke hulu Berenang-renang Ke tepian, Bersakit-sakit Dahulu Bersenang-senang kemu DIAN” :))

    teke-teki 8


    Import apa yang penting?

    Kera apa yang akan basi?

    Ketika ianya lebat, ia tidak boleh dicukur. Apakah ia?

    Apakah nama panggilan untuk lembu hitam?

    Ianya tidak boleh dilihat, tetapi boleh ditimbang. Apakah ia?

    JAWAPAN
    - Important.
    - Kerabu.
    - Hujan lebat.
    - Lembu Negro.
    - Rasa(bertimbang rasa)

    teke-teki 7


    Benda apakah semasa pergi terbang, semasa balik berenang?

    Manusia suka melombongnya, namun tidak mendatangkan keuntungan langsung. Apakah itu?

    Penyakit apa yang selalu dihidapi oleh orang kaya?

    Binatang apa yang mempunyai kereta?

    Atas berbulu, bawah berbulu, kalau di bukak luas-luas merah, kalau disumbat berair. Apakah itu?


    JAWAPAN
    - Batu ladung(pada pancing).
    - Tahi hidung.
    - Kayap.
    - Lembu(kereta lembu).
    - Mata.

    teke-teki 6


    Kerja apakah yang paling meletihkan?

    Ada 2 mayat di atas lantai, sekeliling mereka ada air dan kaca yang pecah. Bagaimana mereka mati?

    Dari manakah asalnya kapur?

    Selalu dibasuh, tetapi tidak diseterika. Hinggakan berkedut. Apakah itu?

    Anggota badan buaya yang berada di atas darat?


    JAWAPAN
    - Menoreh(no rest)
    - Akuarium ikan pecah, 2 mayat itu adalah ikan.
    - Ayam(ayam berak kapur)
    - Kulit testis. Hehehe.
    - Lidahnya(lidah buaya)

    teke-teki 5


    Banyak-banyak tempat, di manakah air tidak pernah cerah?

    Kenapa idung lembu berair?

    Burung apakah yang paling penyayang?

    Kalau seorang, sendiri tau. Kalau berdua, dua-dua sama tau. Bertiga, tiada siapa yang tau kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagilah tak tau... apa dia?

    Apa dia: Bila kecik dia itam, bila besar dia jadik putih?


    JAWAPAN
    - Air hitam.
    - Lembu tak tahu kesat idung dengan tisu. Lagi satu bau tuan dia.
    - Burung belatuk. sebab dia bela atuk.
    - Kentut.
    - Micheal Jackson

    teke-teki 4


    Kenapa lelaki perlu beristeri tiga?

    Kenapa burung kalau di terbang dan bawak makanan pakai mulut?

    Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik?

    Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

    Apa bahasa cinanya lantai basah??


    JAWAPAN
    - Kerana, kalau satu isONE, kalau dua pulak, isTWO, so, kalau tiga mestilah isTERI
    - Kalau di pakai kepak, macamana dia nak terbang.
    - Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam
    - Milo ais.
    - li chin.

    teke -teki 3

    Tuesday

    Sekolah apakah yang tiada guru, murid, mahupun kakitangan?

    Binatang apa yang keluar haid?

    Kalau kita terus mengisi ke dalam lubang ini, ianya tetap tidak akan penuh. Lubang apakah ini?

    Semakin kita potong, ianya semakin tinggi?

    Harimau apakah yang sangat popular di Malaysia dan selalu ditayangkan di kaca Televisyen?


    JAWAPAN
    - Sekolah cuti.
    - Kura-kura. Kalau dia nak keluar dari cengkerang, ianya akan mengeluarkan kepala(head).
    - Lubang jamban.
    - Kaki seluar.
    - Harimau Malaya.

    teke-teki 2


    Pasukan bola manakah yang sukakan pedas?

    Stadium manakah yang terkecil?

    Mengapakah pengadil memberikan kad merah kepada pemain yang melakukan kesalahan yang berat?

    Siapakah yang selalu mengejar bola, tetapi tidak pernah dapat?

    Siapakah penyerang terbaik di dunia?


    JAWAPAN
    - Brazil. Samba a.k.a Sambal... Hahaha...
    - Stadium mini la...
    - Kalau bagi kad kredit itu bukan main bola namanya.
    - Pengadil perlawanan.
    - Semua penyerang jahat. Contohnya penyerang berani mati dan sama waktu dengannya. Melainkan dia mempunyai niat yang baik... ;-)

    teke-teki


    Syarikat apakah yang terbesar di dunia?

    Air apakah yang tidak akan beku?

    Perkataan apakah yang dieja salah di dalam kamus?

    Apakah yang perlu dipecahkan terlebih dahulu sebelum boleh digunakan?

    Kamu balingnya bila ingin digunakan, dan tariknya bila selesai digunakan?


    JAWAPAN
    - Amerika Syarikat
    - Air panas
    - Salah
    - Telur
    - Sauh

    hehehee


    surat


    pak pandir dan mak andih pelupa


    Pak Pandir dan Mak Andeh mengadu kepada doktor tentang masalah ingatan yg mereka alami. Selepas membuat pemeriksaan, doktor memberitahu, kesihatan Pak Pandir dan Mak Andeh, ok. Tetapi supaya tidak mudah lupa, mereka dinasihatkan menulis ape yg mereka inginkan di atas kertas.

    Malam itu, smbil menonton cerite P. Ramlee, Pak Pandir meminta Mak Andeh tolong masakkannye mee segera perisa kari.

    Pak Pandir: Tulis tu... perisa kari!

    Mak Andeh: Alah tak payah, saya boleh ingat!

    Baru Mak Andeh hendak pergi ke dapor, Pak Pandir berkata lagi,

    Pak Pandir: Jangan lupa masukkan telur sebiji.

    Mak Andeh: Ok.

    Pak Pandir: Tulis pada kertas, nanti lupa.

    Mak Andeh: Alah, saya ingat.

    Pak Pandir: Satu lagi, masukkan cili padi sikit.
    Mak Andeh, tulis kat kertas, nanti lupe!

    Mak Andeh: Alah... Saya ingatlah. Maggi kari,
    taruk telur ngan cili.

    20 minit kemudian, Mak Andeh kembali ke ruang tamu. tapi yang dibawanya
    bukan maggi yg ade telur dan cili padi, tapi cekodok!!!!!
    Pak Pandir marah betul. kata Pak Pandir...

    Pak Pandir: Kan saya dah kata, tulis, tulis, tapi awk degil. ha...
    Kan awk dah lupa bawa sosnya!!!

    (Pak Pandir 2x5 daaaaa)

    pak pandir dan mesin fotokopi


    Suatu hari, Pak Pandir hendak pergi ke pekan. Semasa keluar dari rumahnya, jiran sebelahnya meminta pertolongan Pak Pandir untuk membuat fotokopi surat berantai yang diterimanya.

    Pak Pandir pon singgah di kedai fotokopi di pekan. Pak Pandir mahu pastikan segala kerjanya dilakukan dengan baik. Jadi setelah membuat fotokopi untuk surat berantai itu, dia pon membandingkan salinan itu dengan salinan yang asal. Takut kalau-kalau terdapat salah ejaan…

    teh RM1.00


    Seorang lelaki singgah di sebuah warung dan memesan
    segalas teh ais...
    Sebentar kemudian teh pun sampai dan ketika dia hendak
    meminumnya dia mendapati ada seekor lalat
    sedang berenang didalam tehnya. Lalu ia memanggil
    pelayan....

    "Waiter..! Kenapa ada lalat didalam teh saya...!"

    Dengan muka bad word si pelayan menjawab..
    "takkanlah dengan harga teh RM 1.00 Anda mengharapkan
    ada kambing di dalamnya..."

    ondeh anak pak pandir


    Pak Pandir dan Mak Andir risau kerana anak mereka,Ondeh,walaupun sudah berumur 18 tahun,tetapi masih tidak bekerja. Sekejap hendak jadi businessman, sekejap hendak jadi guru,sekejap hendak jadi petani,tapi Cuma cakap saja,usahanya tidak.

    Jadi,Pak Pandir dan Mak Andeh merancang untuk menguji anak mereka itu.

    Suatu pagi,Pak Pandir dan Mak Andeh tinggalkan sekeping nota di atas meja di ruang tamu. Pada nota itu tertulis perkataan,"Ayah dan mak pergi pekan,petang baru balik."

    Di tepi nota itu mereka tinggalkan wang kertas RM50,sebuah kitab agama dan sebotol arak. Pak pandir dan Mak Andeh kemudiannya menyorok dalam bilik kecil tidak jauh dari meja tersebut.

    Kata Pak Pandir,"Kalau Ondeh ambil duit,maknanya dia akan jadi businessman.

    Kalau dia ambil kitab, maknanya dia akan jadi tok guru.Tapi kalau dia pilih arak,dia akan jadi manusia yang paling tidak berguna di dunia ini."

    Pak Pandir dan Mak Andir terus mengintai dari celah pintu.Sejam kemudian mereka ternampak Ondeh balik,lalu mencapai nota di atas meja.Selepas membacanya,Ondeh mengambil not RM50,lalu membelek-beleknya depan belakang,kemudian masukkan kedalam poket.

    Setelah itu Pak Pandir dan Mak Andir lihat Ondeh ambil kitab, kepit di celah ketiaknya.Akhir sekali,Ondeh mencapai botol arak dan menogoknya.Setelah itu,Ondeh keluar semula dengan membawa ketiga-tiga barang tersebut.

    Pak Pandir tepuk dahi."Aduuhh….ini lebih teruk daripada apa yang abang bayangkan."

    "Kenapa paknya?" Tanya Mak Andir.

    "Ondeh akan jadi ahli politik!"

    kemalangan jalanraya


    Pada suatu hari, ada sebuah kereta yang dipandu terhoyong hayang melanggar tinga lampu dan terbalik.. Kesemua penumpangnya yang terdiri dari seorang lelaki tua.. seorang wanita tua.. dan dua orang anak kecil.. luka parah tak berdaya. Hanya seekor monyet yang merupakan binatang peliharaan keluarga.. masih sihat tanpa sedikit lukapun

    Pihak polis kebingungan melihat kejadian itu... lalu dia memutuskan untuk menyoal saja pada si monyet untuk memperoleh keterangan mengenai kejadian tersebut..

    Polis : "Monyet.. apa yang terjadi sebenarnya?"

    Si monyet kemudian merebahkan dirinya dalam keadaan terbalik beberapa kali.

    Polis : "Oh... kereta terbalik beberapa kali... jadi apa yang dilakukan oleh lelaki tua itu?"

    Si monyet menirukan gerakan mabuk sambil mengayakan minum arak..

    Polis : "Oh... lelaki itu sedang mabuk masa memandu.... dan bagaimana pulak wanita tua itu? anak-anak juga buat apa?"

    Si monyet menirukan posisi orang tidur.. kemudian bergerak-gerak spt orang sedang bertengkar.

    "Oh... okey.. saya dah faham.. wanita tua itu tido dan anak2nya bertengkar dalam kereta.. dan kamu sendiri pula buat apa monyet?"

    Dan... si monyet kemudian menirukan gaya memandu

    unta , , , ,


    Ibu unta dan anaknya sedang berbual-bual. Anak unta kemudian bertanya kepada ibu unta,

    Anak Unta: Ibu mengapa ketiga-tiga jari kaki saya besar?

    Ibu Unta: Anakku, apabila kita berjalan di padang pasir yang pasirnya tidak pejal, jari kaki kita akan mengelakkan badan kita daripada tenggelam ke dalam pasir.

    Anak Unta: Hmm.. benar juga kata-kata ibu ya. Ibu mengapa bulu mata saya panjang?

    Ibu Unta: Untuk mengelakkan mata kita daripada dimasuki pasir apabila kitaberjalan di padang pasir.

    Anak Unta: Oh, begitu. Ibu mengapa saya mempunyai benjolan yang besar di bahagian belakang saya?

    Ibu Unta: (Sedikit marah) Benjolan itu membantu kita menyimpan lemak supaya kita boleh bertahan tanpa meminum air dalam perjalanan yang jauh.

    Anak Unta: Oh! Saya rasa sungguh bertuah! Kita mempunyai tapak kaki yang besar supaya kita tidak tenggelam ke dalam pasir, bulu mata yang panjang supaya pasir tidak masuk ke dalam mata dan benjolan ini untuk menyimpan air? tetapi ibu?

    Ibu Unta: Apa lagi sayang?

    ayam macho


    Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Gunung Semanggul.tentang sebuah peternakan ayam. Disana ada 5 Ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macholah) yang umurnya sudah lanjut dimamah masa (cewah-cewah cam lam novel percintaan lak).
    Karena merasa bahwa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan yang sewaktu nganya. Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jalak tua
    menjadi merasa tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan hasat dengki menguasai dirinya, mulalah diyer mengatur srategi. Lalu terjadi percakapan seperti ini :


    Si ayam jalak tua : Eh, kamu jangan serakah sgt kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku.


    Si ayam jalak muda: Banyak hensem ko punya muka,tua tak sedarkan diri.Hang tu dah tua dah tak larat dah so semua untuk aku sahaja.

    Si ayam jalak tua : Eh a...berlagak tul mamat seekor ni (jalak tua bercakap lam ati yer). Seper kata aku tua tak larat lagi, ko jgn pandang rendah pada aku, kang aku sekeh kang... O.klah, aku maleh nak gaduh ngan budak hingusan cam ko ni (jalak tua, menunjukkan eksennyer) so apa kata kalau kita pertontonkan kemanchoan kita ngan mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini ayam ini. Yang kalah kirim salam.

    Si ayam jalak muda: Aku.. aku boleh sahaja, pantang dicabar ni. Kita nak buat pertandingan apa ni... cabut bulu ayam ker (jalak muda membuat lawak loya beruk yer)

    Si ayam jalak tua : Dak'ah! Senang jer pertandingan lumba lari. Sambil tersenyum kambing,

    Si ayam jalak muda:Set

    Si ayam jalak tua : Lumbanya 400M. tapi karena aku sudah tua, aku minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.

    Si ayam jalak muda: Boleh (dengan penuh keyakinan).

    Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra gaban yang mengkagumkan. Eh, baru kurang 1 meter menyusul, si ayam jalak muda ditembak langsung oleh pemilik peternakan.
    Kenapa?????

    [jawapan ada di bawah]












    Kata Pemilik : Kurang ajar. INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap kali aku beli dapat yang macam ni SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK TUA AKU

    NiLAI MORAL : Jgn berlagak ngan org tua (depa banyak trick yer,) HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA...

    kisah di zoo


    Seorang pemuda menerima tawaran kerja daripada sebuah zoo tanpa bertanya jenis pekerjaannya. Sebaik melaporkan diri, dia diberikan uniform berbentuk gorila. Tugasnya sepanjang hari ialah beraksi di kandang gorila bagi menggantikan haiwan itu yang mati beberapa hari lalu. Untuk itu dia perlu memanjat, bergayut dan berayun dari pokok ke pokok.

    Lama-kelamaan pemuda tersebut merasa seronok dengan tugasnya. Namun pada suatu hari minggu yang sibuk, kerana terlalu penat berayun, tiba-tiba tangannya terlepas dan dia terjatuh ke dalam kandang singa.

    Apabila melihat singa menghampirinya pemuda itu menjerit ketakutan.

    "Tolong, tolong! Aku bukan gorila, aku manusia!" jeritnya.

    Perlahan-lahan singa berbisik ke telinga pemuda itu .
    "Hey! Diamlah, kalau tidak kita berdua akan dipecat,"
    kata singa itu.

    sama jugak rupa nya ... hehehe :)

    ada pe encik ?



    Seorang penjual roti di langgar sebuah bas. Akibatnya, dia tercampak dari motor rotinya dan masuk ke dalam longkang..

    Sementara itu rotinya bertaburan di atas jalan.. Sambil menyapu darah yang mengalir dari kepalanya.. dia terus merintih kesakitan.

    Tak lama kemudian datanglah pihak polis menghampirinya dan bertanya..

    "Ada apa encik..? Ada apa ?"

    Dengan suara yang perlahan dan dengan merintih kesakitan.. penjual roti itu berkata,

    "Adaaaaaa rotii kejuuuuuuu ... Adaaaaaa rotii coklaaaattt ..."

    peribahasa . . .


    PeribaHasA kaRam sinGh waRLia yg x karam di LauTan!! cheK it ouT!!! :-
    hehe..:D

    1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
    2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
    3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
    4. Biar lambat asalkan tak cepat
    5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
    6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
    7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
    8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
    9. Secupak takkan jadi 18 cupak
    10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia
    11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.
    12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
    13. Alang-alang mandi biar guna sabun
    14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
    15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
    16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang bisu
    17. Hidup segan mati di tanam
    18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
    19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
    20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis
    21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
    22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
    23. Membujur lalu melintang pukang
    24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik hari tak hujan
    25. Sebab pul ut santan binasa, sebab mulut habis pulut
    26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
    27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!

    aduyai pak pandir


    Alkisahnya..hebohlah satu kampung….Pak Pandir mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu Halim Othman dalam rancangan pagi di era, walaupun hanya kelas ekonomi…tapi bagi pak pandir..itu sudah cukup mengembirakanya..Dipendekkan cerita.. hari dijanji telah tiba….Pak pandir pun sudah menunggu seawal subuh di lapangan terbang…Apabila kapal terbang sampai…pak pandir pun naiklah.. terus saja masuk kapal terbang… pak pandir terus ambik tempat duduk.


    Sebelum kapal terbang berlepas…pramugari pun memeriksa penumpang supaya semua duduk ditempat masing-masing dan bersedia untuk berlepas…sekali pramugari nampak…. pak pandir duduk kat kerusi bisnes klass..setahu dia…. tak ada penumpang bisnes klass hari tu...dengan budi bahasa pramugari tu tegurlah Pak Pandir… "Pak cik…pakcik… tak boleh duduk kat sini.. boleh pak cik pindah duduk dibelakang.."? "eh.. bagus sungguh orang kapal terbang nii (pramugari).. takpalah nak.. pak cik selesa dah kat sini.." (mana tak selesanya.. bisnes klass..) ….mati akal pramugari tu.. Semua pramugari dan pramugara datang silih berganti..sakit kepala pilot yang menunggu lama nak berlepas..bengong kenapa masih belum ada isyarat kata OK dari ketua pramugari.. Dia pun keluar tengok……. pramugari sorang tu pun cerita la kat pilot tu….


    Pilot tu pun pi lah kat pak pandir.. "pak cik.. boleh tengok tiket?" pak pandir kasi tiket.. "oo.. pak cik nak pi KL yer pak cik?" "yer nak... " "taapi pak cik.. kerusi nii pi Sabah pakcik..,kerusi belakang tu baru pi KL!"


    "yerker nak…. nasib baiklah anak bagitau.."

    subuh . .


    Manusia - Eh, dah subuh dah?
    Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu.
    Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini. Awal lagi ni. Zzzzz
    Manusia - Nak makan, laparlah.
    Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah.
    Syaitan - Ahh, takyahlah. Dah lapar ini! Mmm.. Sedapnyaaaa.
    Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
    Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.
    Syaitan - Ehh, panaslah! Takda style langsung, nampak kampung!
    Manusia - Alamak, dah lewat!
    Malaikat - Bersegeralah wahai manusia, nanti terlewat ke pejabat.
    Syaitan - Ahhh! Awal lagi. Hmm, aahh. Suruh si X, punchkanlah.
    Manusia - Azan sudah kedengaran.
    Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan.
    Syaitan - Baru pukul berapa? Relax lah. Awal lagi ni.
    Manusia - Eh, eh.. Takleh tengok ini, berdosa!
    Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu. Sesungguhnya Allah Maha Melihat & Mengetahui!
    Syaitan - Perggghh! Best tu. Rugi oh kalau tak tengok ni.
    Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa.
    Malaikat - Wahai anak Adam, cegahlah ia.
    Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh!
    Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain.
    Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatilah sesama kamu.
    Syaitan - Sendiri fikirlah! Semua dah besar. Buat apa susah susah, pandai pandailah.
    Manusia - Aku telah berdosa.
    Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
    Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat. Lagipun muda hanya sekali. Rugilah. (kalau sempatlah)
    Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
    Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu.
    Syaitan - Jangan bimbang, takda sesiapa yang tahu. Jomlah!
    Manusia - Uh.. Letihnya harini. Tak solat lagi ni.
    Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan Rasul-NYA, kebahagiaan di dunia & akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu.
    Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku, kebahagiaan di dunia (sahaja) & kebahagiaan di akhirat (jangan mimpilah!) untukmu.


    Sekarang anda mempunyai 3pilihan :
    1. Anda - Patut ke aku biarkan teks ini tetap di sini.
    2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (sebarkan ni)
    3. Syaitan - Tak payah

    pemain bola jepun VS mat salih


    kisah ini saya petik dari sebuah majalah lawak yang lama...

    "tersebutlah kisah seorang pemainbola jepun yang tersangatlah handal bermain bola sepak... namanya irie... akan tetapi kehandalannya bermain bola tidak setanding dengan kehebatannya yang xseberapaberbahasa inggeris... boleh dikatakan irie ini hanya pandai menyebut no satu hingga tujuh dalam bahasa inggeris selebihnya tidak sempat belajar kerana dia melarikan diri dari sekolah... "

    "dlm satu perlawanan bola sepak antarabangsa di mana jepun VS england... irie juga terpilih utk mewakili negaranya...

    nak di jadikn kisahnya..sedang irie menunjukkan kehebatannya menggelecek bola..tiba2 beliau terlanggar dengan joshua beckham pemain jersi no 7..

    maka apabila kedua2nya jatuh ke bumi..irie pun menunjukkan ke"gentleman"nya dengan membantu joshua bangun... lalu dia meminta maaf dpd joshua dengan nada berlagak ber"speaking"ini perbualan mereka...

    irie : i'm sorry...
    joshua : i'm sorry too
    irie : i'm sorry three
    joshua : what four?
    irie : i'm sorry five...
    joshua : r u sick?
    irie : i'm sorry seven!

    kerana takut akn perbualn yang bakal tidak difahaminya lalu dia terus melarikan diri... maka tinggallah si joshua yang terbingung2 dengan situasi tadi

    nenek saya

    Nenek saya pernah bercerita. Dia adalah seorang penari ballet sejak berusia 7 tahun.

    dan dia telah meraih banyak anugerah dalam pelbagai pertandingan tarian ballet.


    Tarian ballet telah menjadi pekerjaan nenek. Nenek pandai lakukan...

    berdiri ... atas ibu jari...


    berpusing atas angin...


    dan... mengembangkan kaki atas angin.



    Sekarang... nenek saya terlalu tua untuk menari ballet...
    susah juga untuk menghentikannya!!..

    Lihatlah gambar nenk saya yang terkini...



    YOU'VE GOT MAIL


    Seorang lelaki sedang memotong rumput di halaman depan rumahnya, ketika tetangganya, seorang wanita cantik berambut perang keluar dari rumah dan langsung menuju ke kotak surat. Dia membuka kotak surat itu lalu membanting pintunya dan meluru masuk ke rumah.

    Beberapa saat kemudian, wanita itu keluar lagi dari rumahnya dan memeriksa semula kotak suratnya. Pintu kotak surat dibanting lagi dan dengan marah dia masuk ke dalam rumah. Ketika lelaki tadi hampir menyelesaikan pekerjaannya memotong rumput, wanita tadi muncul lagi dari dalam rumah. Terus menuju ke kotak surat, membukanya dan segera membanting pintu kotak surat tersebut lebih keras daripada sebelumnya.

    Bingung dengan tindakan yang dilakukan wanita itu, lelaki tadi bertanya padanya, "Apakah ada masalah?" Wanita berambut perang itu menjawab, "Tentu saja ada! Komputerku yang bodoh itu terus-menerus mengatakan, "YOU'VE GOT MAIL."

    kacang nenek

    Monday

    Pada suatu hari, Ani membawa boifrennya berjumpa neneknya

    Nenek: sila duduk
    Boifren: Tenkiu, nek.
    Nenek: Ani, pergila ke dapur buat air

    Semasa menunggu mereka membuat air di dapur, boifren Ani telah memakan kacang yg ade atas meja sampai abis.

    Boifren: Opps, mintak maaf nenek, saya makan kacang nenek sampai abis.
    Nenek: takpe, lagipun nenek bukannya makan kacang tu. Ani selalu beli coklat yang ada kacang kat dalam, jadi nenek makan coklat ajela. Kacang tu nenek tak makan, nenek kulum-kulum je

    Boifren: Weeeeekkkkkk!!!!

    23 fakta menarik . . .



    1. Tahukah anda?..Apabila kita membuang air kecil, badan kita akan menjadi sejuk kerana telah melepaskan haba melalui bahan kumuh. Jika kita men’gencing’ orang lain, maka haba akan terlepas dari badan orang itu lalu kita akan dilempang olehnya.

    2. Percayakah anda?..Wanita mengelipkan mata dua kali lebih kerap daripada lelaki dan jantung wanita juga berdegup lebih laju berbanding jantung lelaki. Tapi percayakah juga anda bahawa, lelaki selalu ada dua mata air dan jantung mereka juga berdegup dengan lebih laju jika diketahui oleh isteri.

    3. Terdapat kira-kira 3,000 spesis pokok dalam setiap kawasan seluas 1.6 km persegi di hutan Amazon dimana jika seseorang bernama Amran memasuki kawasan itu, beliau berkemungkinan akan tersesat selama 3,000 jam jika tidak membawa kompas.

    4. Uri Geller, ahli psikik terkenal yang dilahirkan pada 20 Disember 1946, mengatakan bahawa kebolehan luar biasa yang dimilikinya itu berasal dari planet Hoova dan kadangkala dia juga memekik sambil mengatakan yang dia adalah seorang Ultraman!.

    5. Tahukah anda?..Manusia hanya menggunakan 10% daripada otaknya. Tetapi ini tidak bermakna baki 90% lagi perlu dibuang kerana jika dibuang sudah terbuktilah manusia itu dari jenis yang tidak ada otak!!.

    6. Apabila marah, Tasmanian Devil (sejenis haiwan yang hidup di pulau Tasmanian, selatan Australia) akan bertukar warna menjadi kemerah-merahan. Bila Makcik Leha marah, wajahnya juga akan bertukar menjadi kemerah-merahan padahal mereka bukanlah dari spesies yang sama.

    7. Gelas kaca pecah dengan kelajuan 4,827 km/j. Pecah Kaca, Pecah Gelas, Sudah Baca Harap Balas pula ialah ayat yang selalu diguna oleh budak-budak sekolah ketika bercinta.

    8. Tahukah anda?..Otak kita mengandungi 80% air. Walaubagaimanapun..seseorang yang sudah lama tidak membuat hubungan kelamin bersama isteri akan mengalami satu sindrom yang berkaitan otak iaitu sindrom ‘masuk air’.


    9. Tahukah anda?..Belang yg kita lihat pada harimau bukan sekadar pada bulunya tapi pada kulitnya. Belang pada lelaki berhidung belang pula bukan sekadar pada hidungnya, tapi juga pada bulu hidungnya.

    10. Tidak ada satu pun perkataan yang bermula dengan huruf 'W' dalam bahasa Sepanyol. Sementara itu, hanya terdapat 12 huruf dalam bahasa Hawaii iaitu A,E,H,I,K,L,M,N,O,P,U dan W. Untuk pengetahuan juga, didalam Bahasa Inggeris dan Melayu mesti menggunakan ke semua huruf dari A-Z kecuali yang buta huruf kerana mereka tidak tahu membaca.

    11. Hanya ada empat perkataan sahaja dalam bahasa Inggeris yang berakhir dengan bunyi-'dous' iaitu tremendous, horrendous, stupendous dan hazardous. Ini membuatkan seseorang yang bernama Fidaus berasa bangga sekejap.

    12. Tahukah anda?..Di negara Norway, terdapat sebuah tempat di panggil Hell (neraka) manakala kalau kita berbuat jahat selalu, tempat yang kita akan pergi juga bernama Hell.

    13. Menurut kajian ahli sains, secara puratanya, kita akan berhenti bercakap setiap tujuh minit. Tetapi menurut seorang ahli sains yang lain yang bisu sejak lahir, secara puratanya, dia tidak boleh langsung bercakap seumur hidupnya.

    14. Untuk mengekalkan suhu sejuk, burung unta akan mengencingkan kakinya sendiri supaya ia akan berasa sejuk apabila air itu menyejat. Anda juga boleh berbuat demikian jika hendak berbau hancing.

    15. Dipetik dari kenyataan sebuah majalah, tembakau membunuh lebih ramai rakyat Amerika (seramai 450,000 orang) setiap tahun berbanding alkohol, kokain, heroin, homisid, bunuh diri, kemalangan kereta, kebakaran dan AIDS. Untuk menyembunyikan rasa takut dikalangan orang-orang kaya pula, majalah tersebut tidak berani untuk mengatakan bahawa tembikar yang di beli dengan harga yang mahal juga mampu membunuh jika dihentak dikepala dengan kadar yang kuat.

    16. Tomato dan Timun adalah buah-buahan ya, bukan sayur. Taugeh dan Sawi pula ialah nama samaran pelukis majalah kartun Ujang ya, bukan Utopia.


    17. Agensi keselamatan antarabangsa mengatakan jangan takut untuk menaiki kapal terbang kerana ia merupakan alat pengangkutan yang paling selamat. Ia jauh lebih selamat berbanding motosikal, bas, kereta api dan kereta. Akan tetapi agensi itu mungkin terlupa akibat jikalau kapal terbang itu terhempas ke atas jalanraya dan menimpa semua orang yang menaiki kenderaan yang disebut tadi adalah kebarangkaliannya akan hancur lebur.

    18. Jangan terkejut, kalau diceraikan satu per satu dan kemudian disusun semula, seluruh batu yang terdapat pada Tembok Besar China, cukup untuk mengelilingi bumi pada garisan khatulistiwa dengan ketinggian 2.5 meter dan jangan terkejut dengan penceraian artis-artis tempatan kerana itu semua publisiti murahan yang dapat menaikan populariti pada carta bintang paling popular.

    19. Mengikut fakta, sebelum era Masihi, terdapat satu perkidmatan 'pos laju' menggunakan kuda di Parsi. Posmennya akan memakai pengikat kepala dan menghantar surat tersebut merentasi Asia, beratus-ratus km tanpa henti. Mengikut akta pula, seorang Posmen yang menaiki EX5 merah dari Pos Malaysia, jika selalu berhenti-henti minum kopi di kedai mamak boleh diberhentikan kerja serta-merta.

    20. Dianggarkan sel kulit yang mati yang hilang sepanjang hayat kita cukup untuk mengisi lapan beg tepung seberat tiga kilogram dan tepung itu kalau di buat roti canai, rasanya amat lazat jika dimakan bersama-sama dengan kari kepala ikan.


    21. Ini adalah benar, ngauman seekor singa mampu didengari sejauh 3 km kecuali orang yang pekak walaupun dia hanya berada 3 cm sahaja dari singa tersebut.

    22. Permukaan bumi adalah seluas 153,295,000 km persegi manakala orang yang jauh perjalanannya sewaktu berkelana seperti Azroy dari filem Gila-Gila Remaja pula hanya mendapat luas permandangan memandangkan dia hanya mengelilingi Kuala Lumpur sahaja.

    23. Tahukah anda?..Seekor lembu kentut sebanyak 200 kali lebih banyak berbanding manusia. Tetapi ini tidaklah ada apa-apa berbanding dengan kentut seorang manusia yang bernama Faizal, tidak berbunyi tapi busuk


    pisau lipat


    Suatu hari di tengah hutan.. ketika para pelajar sebuah universiti sedang melakukan penyelidikan terhadap tumbuhan hutan... Seorang pelajar senior yang juga merupakan pemimpin kepada rombongan itu terjumpa dengan sebuah pisau lipat di atas tanah. Menurut peraturan yang telah ditetapkan semasa membuat penyelidikan di dalam hutan, sesiapa yang meninggalkan barang penyelidikan di dalam perjalanan akan dihukum.

    Lalu pelajar senior itu mengambil pisau lipat dan mengumpulkan semua pelajar untuk tujuan menghukum mana-mana pelajar yang telah lalai dan meninggalkan pisau lipatnya.

    "Siapa yang kehilangan pisau lipat di tengah perjalanan tadi?!!" tanya pelajar senior itu..
    Tak ada seorang pun yang berani mengaku.. Kemudian pelajar senior itu menambah..

    "Ayuh cepat!! mengaku aje la.. lagi pun sebenarnya aku dah tau siapa pemilik pisau lipat ni sebab namanya terukir kat sini.. Tapi aku nak kejujuran korang semua untuk mengaku!!!"
    Masih tidak ada jawapan dari para pelajar lain..

    "Kalau tak ada yang jujur nak mengaku salah, aku akan panggil nama pemilik!!!"

    Pelajar-pelajar masih lagi diam. Akhirnya pelajar senior itu tidak dapat bersabar lagi.. lalu diambilnya pisau lipat tadi kemudian dengan lantang dia menyebut nama pemilik pisau itu...

    "STAINLESS STEEL!!cepat keluar...!!!

    emph. . . . emph . . . emph . . . .


    PAGI ITU AKU BANGUN DAN TERUS PERGI MANDI..MAKAN,TIBA2 ADA SESUATU YG AKU NMPAK,,,,IAITU 1 BENDA

    KORANG NK TW X APA BENDA DIA?

    ISH3

    SSH2 AKU NK CKP

    SSH SGT2

    IAITU

    IALAH

    ADALAH

    ISH3

    ISH3

    ISH3

    AKU NAMPAK TV,,,DAN TERUS TDO.

    Kisah Mat Rempit


    Zaki seorang Mat Rempit sejati. Dia sanggup tidak bekerja semata-mata untuk menjadi Mat Rempit sepenuh masa. Kerjanya setiap hari hanyalah menunggang motor secara berbahaya di jalan-jalan sekitar kampungnya sambil menyergah dan mengurat anak anak gadis di kampungnya.

    Pada suatu hari, malang tidak berbau, Zaki terlibat di dalam satu kemalangan di hadapan kubur cina kampungnya. Akibat terkejut, Mak Limah yang kebetulan di dalam lori yang disergah oleh Zaki telah melatah sehingga tangannya membaling sebatang lembing tepat-tepat terpacak di dahi Zaki sehingga tembus ke belakang tengkuk Zaki.

    Bergegas Pak Amin ayah zaki ke hospital sebaik sahaja mendapat berita tentang anaknya yang cedera itu. Sebaik sahaja sampai di hospital, Pak Amin bertanya kepada Doktor tentang keadaan anaknya,

    Pak Amin: Bagaimana keadaan anak gua doktor?
    Doktor: Harap bertenang Pak Cik, anak pakcik cedera parah.

    Pak Amin: Bagaimana keadaan kecederaannya Doktor?
    Doktor: Sebatang lembing terpacak di dahi anak Pak Cik tembus ke belakang tengkuknya. Kami takut sekiranya lembing itu terkena otaknya, anak pak cik boleh mati.

    Pak Amin: Kalau tak terkena otak dia, dia mati tak doktor?
    Doktor: Kalau tak kena tak matilah! Tetapi dalam keadaan sekarang keadaan itu adalah mustahil.

    Pak Amin: Oh begitu.... Alhamdulillah selamat anak gua...
    Doktor: Kenapa pak cik? Pak Cik tak bimbang ke lembing tu terkena otaknya?

    Pak Amin: Anak saya tu Mat Rempit Doktor, Mat Rempit mana ada otak!

    Hadiah Cincin Berlian


    Seorang isteri merajuk kepada suaminya kerana tidak membelikan kereta sebagai hadiah harijadinya. Tetapi suaminya membelikan cincin berlian yang luar biasa indahnya. Kawan-kawan suaminya merasa hairan dengan pilihan tersebut.

    Salah seorang rakan lelaki tersebut bertanya, "Mengapa kamu membelikan isteri mu cincin berlian, bukannya kereta?"

    Lelaki tersebut tersenyum dan berkata, "Susah mencari kereta palsu."

    Rizal yang Insaf


    Kerana sudah berasa insaf, Rizal pergi kesebuah surau untuk mendengar ceramah agama. Ketika tabung derma di edarkan, dia dengan segera membuka dompetnya dan memasukkan RM2 ke dalam tabung derma itu.

    Tiba-tiba, seorang pak cik yang duduk di belakangnya menepuk bahunya dan memberikannya duit sebanyak RM200 kepada Rizal. Rizal tersenyum. Dia mengambil duit itu dan memasukkan kedalam tabung derma itu juga. Rizal menoleh dan berasa kagum dengan kemurahan hati pak cik itu . Tidak berapa lama kemudian, pak cik dibelakang Rizal kembali menepuk bahunya dan Rizal mendengar bisikan dari pak cik itu "Encik, kata pak cik tersebut, duit RM200 itu sebenarnya terjatuh dari beg duit encik tadi".

    Hadiah Perpisahan Guru Besar


    Ketika itu adalah akhir tahun persekolahan, dan seorang Guru Besar sedang menerima hadiah dari murid-muridnya. Salmi anak kepada seorang pemilik kedai bunga memberinya hadiah. Guru Besar menggoyangkan kotak hadiah itu, memegangnya di atas kepala, dan berkata, "Aku yakin aku tahu apa ini. Beberapa kuntum bunga..?"

    "Itu benar" anak murid itu berkata, "tapi bagaimana Cikgu tahu?"

    "Oh, hanya meneka," katanya.

    Murid berikutnya adalah anak perempuan kepada seorang pemilik kedai manisan. Guru Besar memegang hadiah itu, menggoyangnya, dan berkata, "Aku yakin aku boleh meneka apa ini. Sebuah kotak gula-gula."

    "Itu benar, tapi bagaimana Cikgu tahu?" tanya murid itu.

    "Oh, hanya meneka," kata Guru Besarnya.

    Hadiah berikutnya adalah dari anak seorang pemilik kedai minuman keras. Guru memegang kotak hadiah itu, tapi kotak itu bocor. Dia menyentuh setitik kebocoran itu dengan jarinya dan menyentuh ke lidahnya.

    "Apakah anggur?" ia bertanya. "Tidak," jawab anak murid itu, dengan gembira.

    Guru mengulanginya, mengambil cairan dari kotak yang bocor itu ke lidahnya.

    "Apakah champagne?" ia bertanya.

    "Tidak," jawab anak murid itu, dengan lebih banyak tersenyum.

    Guru merasai lagi sebelum menyatakan,

    "Aku menyerah, apa ini?"

    Anak murid itu menjawab, "Itu anak anjing!"

    Larangan memakai Jilbab


    Kisah tentang larangan jilbab bagi anak muda

    Seorang pemuda baru saja baru sahaja pulang kerumah. Ia sendirian dibiliknya melepas lelah sambil menatap langit yang membiru.

    Kesibukan menyelenggarakan ceramah keislaman di masjid betul2 meletihkan.

    Suasana hening dan damai kerana di flat kediamannya kerana ramai penghuni
    masih belum balik dari kerja

    Dari balik dinding sayup-sayup terdengar perbualan jirannya seorang Ibu tua
    dengan anaknya.


    Anak : Ibu..

    Ibu : Hmmm ?

    Anak : BU !

    Ibu : APA ?

    Anak : Mmm, anu ... tadi saya ke masjid dengar ceramah..

    Ibu dengarlah ni !

    Ibu : IYA ! Ibu dengar. Cakap ajalah. Kan ibu tengah sibuk
    memasuk kan benang kejarum ni. Susah pulak rasanya. Agaknya mata
    ibu sudah
    nak rabun...


    Anak : Bu !

    Ibu : Apa dia ? cakap ajelah, Yang ?

    Anak : Tadi, di masjid seorang ustaz bercerita soal jilbab. Katanya pakai
    jilbab itu wajib. Ibu, Mulai sekarang saya mau pakai jilbab. Boleh tak Bu..?

    Ibu : Jangan ...

    Pemuda dari balik dinding makin menajamkan perhatian pendengarannya.

    Anak : Tapi tu perintah Allah. Kalau tidak patuh kita berdosa, Bu.Boleh ya,
    saya mau pakai jilbab ?

    Ibu : Kan ibu kata JANGAN ...

    Anak : Tapi bu.. bukan lebih baik saya memakai jilbab kerana kerana kita
    orang islam dan sudah tentu dapat menjaga maruah dan harga diri saya..
    betul
    tak bu...? Bolehlah bu..

    Ibu : TIDAK !

    Anak : Kenapa ? Atau ibu terpengaruh sama cerita bohong pasal memakai
    jilbab? Kata Ustaz, jilbab itu bukan budaya Arab. Itu Syariat Islam. Islam yang
    sebenar bukan adat. Dari dulu memang
    diwajibkan demikian, bukan trend baru-baru ini aja.

    Ibu : Iya, iya Ibu faham tu. Tapi ibu kata JANGAN !

    Anak : Jadi Ibu melarang saya nih... Bu, mau tak mau saya tetap akan pakai
    jilbab. Terserah Ibu nak kata apa. Tak perlu taat pada orang tua,kalau
    orang
    tua itu menyuruh maksiat pada perintah Allah.

    Ibu : Kamu tak faham-faham lagi ke?. Ibu kata jangan, jangan,
    JANGAN !!!

    Anak : WALAU APAPUN JADI BESOK SAYA TETAP PAKAI JILBAB. MUKTAMAD!
    Ibu : JANGAN !

    Anak : JILBAB !

    Ibu : JANGAN !

    Anak : JILBAB !!

    Ibu : J A N G A N !!!



    Anak : J I L B A A A A A A B !!!!

    Pemuda tadi sudah tidak dapat menahan keinginannya. Ia terus keluar bilik
    untuk bertemu ibu dan anak itu untuk membela si anak agar si ibu bersetuju
    dengan kemahuan si anak. Tangannya sudah terangkat di depan pintu untuk
    mengetuk ....

    namun terdengar lagi kata-kata dari si ibu ...

    Ibu : KAMU NI BUDIN, IBU KATA JANGAN.. JANGANLAH! KAMU KAN LAKI-LAKI... ..

    Pemuda, Si jiran sebelah pun berlalu ..dengan langkah yang longlai


    najis besar punya ceriter!!!


    Pada cuti hari minggu yang lalu, aku menghadiri Satu Majlis akad nikah
    kawan pada kawan ku. Waktu tu aku bercuti dikampung dia. Jadi bila
    ada kenduri macam tu dia pun pergi dan ajak aku sekali. Aku pun ikut
    sama. Masa tu majlis akad nikah tu dijalankan diruang tamu. Ramai orang aku
    tengok, sambil duduk bersila mengelilingi tok kadi dan pengantin lelaki.
    Dahsyat, pengantin tu duduk atas bantal macam raja. Aku jarang tengok majlis
    macam nih. Jadi masa bersila tu, aku pun mengesot sikit2 untuk dengar apa yang
    tok kadi akan tanya. Rupanya macam2 jugak tok kadi tanya. Tapi ada satu
    soalan yang menyebabkan aku malu besar?..

    Tok kadi tanya pasal satu hari berapa kali kene sembahyang, dengan
    lajunye mamat pengantin tu jawab "lima". Tok kadi tanya lagi, bagi contoh2
    najis kecil, dia pun jawap kencing baby yang kecik2 lagi. Tok kadi pun
    angguk ler, jadi aku rasa jawapan tu ok la kut. Tok kadi tanya lagi contoh
    najis besar, mamat tu mula dah panik, jeling kiri, jeling kanan, mula
    tengok syiling, aku rasa macam nak tolong je mamat pengantin tu?bukannye
    susah, jawapannya anjing ngan babi je,..tapi mamat tu dah mula berpeluh
    jantan keluar kat dahi.tok kadi mula senyum.. Aku sebut dalam hati moga2 dia
    dengar 'anjing ngan babi la hoi', tapi rupanya aku cakap dalam hati
    dia tak dengar.
    Aku tak tahu apa yang jadi selepas itu, kerana majlis tu jadi
    kecoh kerana ramai orang yang berada disekeliling majlis tu sambil minum
    air sirap, tersembur keluar minuman tu terkena baju ramai orang, aku pun
    sama, masa tu aku tengah minum sirap tu, tiba2
    aku semburkan balik, dah kene member kat tepi2, kecoh jadinya, aku
    pegang mata aku, penuh dengan air mata. Yang aku ingat masa tok kadi tanya
    tentang contoh najis besar kat pengantin tu keadaan senyap sunyi...tapi bila
    pengantin tu jawap "Taik Gajah" suasana jadik hingar bingar dengan
    gelak ketawa orang yang dah tak boleh tahan, nak control macamana ? taik gajah? besar betul..!!!!

    TIDAK PERNAH BERI SUMBANGAN

    Di sebuah kampung, seorang penghulu mendapati salah seorang penduduk kampungnya yang bernama Lamin tidak pernah membayar tuntutan bulanan kampung. Lamin memang terkenal dan merupakan salah seorang yang terkaya di situ. Penghulu mengambil keputusan untuk berjumpa dengannya.

    Tok Penghulu: Selamat pagi Encik Lamin.
    En Lamin: Selamat pagi, ada apa pagi-pagi datang ke mari Tok... ?
    Tok Penghulu: Begini, saya telah mendapati bahawa hanya Encik Lamin seorang sahaja yang tidak pernah menyumbang untuk kampung kita. Encik Lamin ni kan seorang yang kaya dan berjaya, saya raya tiada masalahnya untuk sumbangan yang begitu kecil bagi kemajuan kampung ini.
    En Lamin: Adakah tok tahu ibu saya sedang sakit dan memerlukan banyak wang untuk mengubatinya?
    Tok Penghulu: Waduh, kalau begitu... saya tak tau plak.. En Lamin: Tok tau tak saudara saya seorang veteran perang yang kudung serta buta dan memerlukan biaya perubatan?
    Tok Penghulu: Kalau begitu, saya minta maaf. (sebelum tok penghulu selesai meminta maaf, En. Lamin memotong dan menambah)
    En Lamin: Tok tau tak suami kakak saya sudah meninggal dan dia meninggalkan isteri dan 3 anaknya tanpa harta dan warisan?
    Tok Penghulu: (sekali lagi tok penghulu cuba untuk meminta maaf).
    En Lamin: Jadi, pendek kata mereka pun tak pernah saya bagi sumbangan. Inikan pula nak bagi sumbangan untuk tok.

    SUAMI KELUAR MASUK DISKO

    Seorang ibu muda sedang mengadu pada temannya, "Aku terpaksa minta cerai dari suamiku." "Kenapa..?" tanya temannya kehairanan. "Habis, hampir setiap malam kerjanya keluar masuk disko," jawab si ibu muda. "OOOOhh, jadi suamimu itu kaki disko lah yer.. ?" tanya temannya lagi. "Bukan begitu..,sebenarnya dia ke sana mencari aku !" jawab si ibu muda.

    Cerita Sedih


    Kisah ini berlaku kat Ampang...

    Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak
    jutawan di
    Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana
    kawan
    aku ini seorang salesman kereta.

    Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya
    melarikan
    diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan
    kesayangan
    dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar
    tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia
    balik ke rumah.

    Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit
    antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini
    dengan seadanya.

    Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk
    majis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa
    Lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia kena langgar
    kereta
    di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun
    dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana
    tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn
    lelaki
    kesayangannya.

    Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua
    meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan
    itu,
    kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan
    tersebut tidak mengendahkannya.

    Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang
    sama
    iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di
    baju
    pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan
    berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak
    megendahkannya.


    Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti
    ayah
    dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan
    ayahnya.

    Dalam ketakutan yang amat sangat, diap un pergi membasuh baju itu dan
    macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada...

    Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua
    menyuruh
    dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malangakan
    menantinya..Bia
    bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain
    tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa...

    Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bla pintu belakang
    rumahnya
    di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu
    pun
    pengsan..

    Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan
    benda
    yang berwarna biru........... Perempuan itu bertanya kepada nenek tua
    itu
    "apa ini...?"

    Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang..
    err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat
    kedai.....

    hehehehhhhehehehh......

    jgn marah ek....(^_^)



    Makhluk asing


    Kelihatan dua makhluk asing sedang bersiap sedia untuk mendarat ke bumi.
    "Kao dah siap barang barang untuk kiter pi bumi?" tanyer komander pader rakannyer.

    "Sudah tuan....sumer suah ready....tinggal nak land je" jawab sorang lagik.

    "Ok bagus...cumer tinggal satu lagik yg kiter nak kener bereskan sebelom mendarat " balas komander alien tu.

    "Oh ye ke? Aper tu tuan?"

    "Kiter kener turun menyerupai makhluk bumi.....takkan kiter nak turun dgn ruper kiter camnie....nanti makhluk bumi tu mesti tangkap dan buno kiter" jawab komander alien tu.

    "Tapi tuan camner kiter nak menyerupai diorang paderhal kiter tak pernah nampak diorang?" tanyer sorang tu lagik.

    "Ah yg tu kao jgn bimbang...kiter land secara senyap senyap, pastu kiter sembunyik kat one corner, kiter tunggu makhluk diorang keluar, pastu on the spot kiter copy dan menyerupai diorang lah" jelas komander. "Wah bagus tu cadangan tuan, amat bernas sekali usulan itu"

    Mereka pun terus mendarat ke satu kawasan tanaman padi...dgn senyap senyap mereka kuar dari spaceship dan sembunyik di belakang semak. Tak lamer kemudian mereka pun ternampak dua makhluk bumi di hujung sawah. Dengan menggunerkan teknologi terkini mereka pun menyerupai dua makhluk bumi .Mereka keluar dari tempat persembunyian dan berjalan kearah dua penduduk bumi yg sedang bekerja. Kerana bentuk tubuh badan mereka yg samer, penduduk bumi itu tidak sedikitpun meraser hairan dgn kehadiran mereka. Mereka bersuara konon konon bertanyer arah jalan, tapi tidak dilayan. Tiba tiba...mereka terdengar bunyik riuh di belakang , mereka pun toleh dan nampak sekumpulan makhluk bumi yg lain sedang berlari ke arah mereka. Sementara itu makhluk bumi yg dua nie terus menghilangkan diri.

    "Ah cepat...cepat.....jgn kasi dia lari!!!!!" seorang daripader makhluk bumi itu meneriak pader rakan rakannyer.

    Kedua dua makhluk asing ini tercegat....mereka tidak tahu aper yg telah terjadi.

    "Ahhhhh dapat jugak!...kalao korang sumer nak tahu inilah dua ekor kerbau liar yg asek makan padi padi aku....ok kiter bawak ke kampung...kiter sembelih nie dua ekor kerbau." Pak Salleh memberitahu orang orang kampung sambil mengikat leher kedua dua makhluk asing yg baghal

    lawak lagi.....


    story 1

    Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia
    bertanya: " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya
    membaca macam orang lain?""Dah tentu, " jawab doktor. "Oh, gembiranya.
    Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki

    story 2


    Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk
    menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.
    Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik
    berkenaan.
    Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
    Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang
    strok.
    Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit
    jantung
    manakala yg ketiga
    disambar petir.
    Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
    Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

    lawak lawak lawak . . .


    story 1

    Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada
    jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu
    ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin
    hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
    Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
    Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
    Kawan Tok Batin : ????????

    story 2


    Orang Asli Dan Polis
    orang asli : selamat pagi tuan
    polis : selamat pagi
    polis : apa hal
    orang asli : saya nak buat repot tuan
    polis : fasal apa tu
    orang asli : kawan saya di baham harimau
    polis : pukul berapa
    orang asli : dia tak pukul, terkam
    polis : habis?
    orang asli : tak habis, tinggal kepala

    kononnya nak tipu . .


    Citer ni member aku yg beritau. Sampai nak pecah perut dibuatnya. It
    happen at Jalan Loke Yew. Satu malam tu kawan pompuan ni la, dia baru
    jer balik dari party, tak tahu how many glasses dia minum ler
    tapi memang dia betul-betul mabuk. So masa on the way home she got
    blocked
    from the police officer and asked for her driving license and so on but
    unfortunately
    at the same time tu, there was an accident happen a cross the road.
    Quite
    major jugaklah accident and the policeman leave her and rushed to the
    accident scene.So this stupid girl dah gabra tak tahu nak buat camne,
    she just ran off back to her car and head straight back home in Klang.
    So the next morning polis datang ketuk pintu rumah dia dan polis tu
    tanya dia, "AWAK PEGI MANA MALAM SEMALAM?"
    Pompuan ni pulak jawab, "TAK KEMANA ENCIK. SAYA KAT RUMAH JER.
    " So polis tu tanya lagi, "BETUL KER???"
    Pompuan tu jawab, "BETUL ENCIK. SUMPAH SAYA TAK GI MANA2, TANYA LER
    NGAN HOUSEMATE SAYA."
    So polis tu kata, "YE KER? (sambil tergelak) MARI SINI, KELUAR JAP"
    Lepas tu polis tu tunjuk, "HA!!! ITU KETA SAPA TU??"
    Pompuan tu macam nak pengsan sebab dia dah terbawak keta polis yg
    malam tadi balik rumah, dia ingat keta dia sebab kaler sama warna
    putih (wira) cuma keta dia takde sticker polis kat tepi pintu jer. Tak
    pasal2 kena saman RM1000 dan gantung lesen 1 tahun.

    lawak lawak


    story 1

    Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
    Farid : Mengapa?
    Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu
    awak mesti kembalikan semua gambar saya.
    Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti
    awak
    pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
    Siti : Erkkkkkk........ Benci .........

    story 2


    3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor
    tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

    lawak

    Sunday

    story 1

    Suami : Kenapa Sayang menangis?
    Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
    Suami : Buku apa?
    Isteri : Buku bank abanglah..

    story 2


    Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta
    derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka
    pintu.
    budak : derma ape bang?
    lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
    didermakan?
    budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
    lelaki : ?????

    Soal Jawab Guru dan Sin Chan...


    Guru : Kenapa awak lambat?
    Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
    Guru: Papan tanda mana ?
    Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan pelahan."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Guru: Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"?
    Sin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A"
    Guru: Bukan, Salah tu.


    Sin Chan: Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya saya macam mana saya
    mengeja nya, itu lah yang saya eja !
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Guru: Apakah formula untuk air?
    Sin Chan: "HIJKLMNO"!!
    Guru: Apa yang awak cakap tu?
    Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to O!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana
    Amerika Utara.
    Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat Peta dunia
    yang
    tergantung kat hadapan kelas!
    Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa
    Amerika Utara?
    Kelas: Sin Chan Cikgu!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada
    10
    tahun dulu.
    Sin Chan: Saya Cikgu!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Guru: Bagaimana kita boleh mengelak penyakit yang di sebabkan oleh
    gigitan serangga?
    Sin Chan: Jangan kena gigitserangga.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri


    Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri. ...
    Pemuda : Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
    Pakcik : Boleh aje...
    Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
    Pemuda : Yang putih.
    Pakcik : Kalau yang putih lebih kurang enam kilometer setiap hari.
    Pemuda : Yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
    Pemuda : Yang putih?
    Pakcik : Ah, yang putih lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
    Pemuda : Dan yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
    Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
    Pemuda : Yang putih?
    Pakcik : Aaa...yang putih sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
    Pemuda : Dan yang hitam?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...
    Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam,padahal jawapan semuanya sama aje?
    Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
    Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
    Pakcik : Yang hitam pun sama...

    NENEK UDIN


    Udin hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor.

    Udin: Mari la naik nek, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh!

    Nenek: Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la nie...

    Udin: Jangan lupa pegang kuat-kuat yea nek!!! (kata Udin lagi mengingatkan)

    Nenek: Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat.

    Udin: Ok, kalau begitu kita berangkat ya, nek.

    Udin lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BUUAAAAKKKK!!!!!

    Udin terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak si nenek terjatuh
    dari motornya.

    Udin: Lah kenapa boleh jatuh gak nie, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat
    agaknye?

    Nenek: Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!

    Udin: Nenek pegang kat mana?

    Nenek: pagar rumah.

    Udin: "$%^&(#....."

    kuda talifon


    Pada suatu hari yg tenang..seorg suami sedang relaxs sambil duduk membaca suratkhabar. ....tiba2 dtg si isteri membawa tudung periuk....PANG! !....diketuknya atas kepala si suami.....si suami yg
    terpinga2... ..bertanya. ....

    "Aper hal ngan awak nih....kenapa awak ketuk kepala saya??....si isteri pun menjawap.... "nah! awak tengok nih....sambil menunjukkan secebis kertas yg tertulis nama....'Mary' ....si isteri tentula menyangka si suami mempunyai kekasih lain yg bernama Mary....dgn tenang si suami menjawab.... ooo....itu nama kuda yg saya bertaruh semalam..... namanya Mary.....si isteri pun agak puashati ngan penjelasan suaminya..terus menyambung kerja di dapur.....

    Selang seminggu berlaku ketika si suami sedang rehat2 membaca suratkhabar seperti selalu.... PANG!!!....kali ini dengan lebih kuat lagi!....si suami pun bertanya.... aper hal plak awak ketuk kepala saya kali nih???...dengan selamba..si isteri menjawap.... "kuda awak telefon!!".. ...

    PETI AIS


    Pada suatu hari, ada sorang lelaki bernama Ali yg sedang bekerja d office . Tetiba jiran dia call kata isteri dia curang kat dia, dia terus lari dari office dia dan terus balik ke apartment dia. Apabila dia sampai dia rumah dia, dia terus masuk bilik dia dan ternampak isteri dia tgh tidur atas katil. Dia p bukak selimut sambil kata sayanggg.......

    Kemudian dia terkejut beruk apabila mendapati isteri dia tgh bebogel. Jadi dia selongkar habes satu rumah dok cari sapa dia yg buat nih. Apabila dia p check kat balcony rumah dia... dia ternampak sorang lelaki tgh lari pergi perhentian bas, dengan seluar panjang kat bahu dia, sambil dok button baju dia .

    Dia pon apalagi....p ambik peti ais rumah dia yg besar lg berat 2 dan baling kt laki tersebut dari tingkat 10. akibat dari membaling peti ais tu...tangan dia pon terseliuh.... Kemudian dia pergi jumpa doktor dan doktor tu tanya dia :-

    Doktor : Ya boleh sy bantu

    Ali : Tgn sy terseliuh sbb p angkat peti ais rumah sy yg besar lg berat


    Doktor : (dalam hati) x dak keja ka p baling peti ais!


    Kemudian dtg pulak seorang nih nama dia Abu mukanya hampir pecah tp x pecah lg.


    Doktor : Masyaallah apa dah dah jadi kat awak?




    Abu : Semalam sy pergi interview, sebyk 500 org sy seorg saja dpt keje nih. Dgn perasaan gembira sy kata kat bos sy "sy akn dtg awal giler ptg besok! Tp ptg td sy lupa asyik dok tgk tv je. kemudian sy tgk jam dah pukul 6.30 pagi...masuk kerja pukul 6.50.maknanya saya dah lewat... jadi saya lari p kat perhentian bas pakai seluar pendek, letak seluar panjang kat atas bahu, sambil dok pakai button baju.Lepas 2 ada MANGKUK AYON MANA NK TAU P BALING PETIAIS KAT KEPALA SY DARI TINGKAT 10!!!!!!


    Ali : ...................


    Kemudian dtg lg sorang laki. Laki nih lg teruk! Dia siap kena ada org tlg tolak dia kat atas kerusi roda sambil di balut dgn kain penuh satu bdn except mulut dia saja..

    Doktor : Astagfirullahhalazim... apadah jd!

    Lakitrsbt : Aku nih accually org jahat! Aku suka p rumah yg besar-besar untuk p merogol. Selepas sy nampak laki dia keluar,saya terus masuk dan terus rogol pompuan mn yg ada, setelah beberapa jam dok rogol saya dengar ada org masuk. saya pon Gabra dan terus menyorok dalam peti ais rumah dia yg besar lg berat2. Lepas 2 ADA MAGKUK AYON MANA NK TAU P BALING PETI AIS 2 DARI TINGKAT10!!!!!!!!!!!!!

    PAK PANDIR DI MC' DONALDS


    Suatu hari Pak Pandir yang baru lepas dapat gaji teringin makan di Mc'Donalds. Bila dia sampai dia tak tahu nak order aper... maklumlah tinggal terpencil di hujung kampung... sedang dia berfikir datang seorang lelaki
    lingkungan 30'an ditepinya... Ahmad namanya... Pak Pandir pun merancang untuk meminta seperti apa yang Ahmad minta..



    Ahmad : Bagi Big Mac satu..
    Pak Pandir: bagi Big Mac satu...
    Ahmad: Air... Bagi air coke yer...
    Pak Pandir: Air... Bagi air coke yer...
    Ahmad pun menjeling pada Pak Pandir... namun Pak Pandir buat tak tahu ajer...

    Ahmad: ooo yer cik..bagi ash-tray satu yer... ( masa tu Mc donalds buleh merokok lagi)
    Pak Pandir : ooo yer cik... bagi ash-tray satu yer...

    Ahmad mula memandang lalu memarahi Pak Pandir...
    Ahmad : hoi... yang kau pesan sama macam aku tu kenapa hah... takder otak ker?

    Nak tahu aper Pak Pandir jawab? lebih kurang begini:
    Pak Pandir: Aper... kau ingat kau sorang jer ker makan ash-tray?!?

    Ahmad yang marah tadi tiba-tiba menggeleng kepala dan terus berlalu dari situ...

    TAK SENGAJA....


    Pada satu hari... seorang lelaki bernama Atan bercadang nak prgi beli rokok... oleh kerana transport die cume motor sahaja... die pown pergilah naik motor... tapi mamat ni ada satu hobi..dia suka benar bawak motor laju2 walaupun jrak kedai itu 100 meter dr umah die..maka si Atan pun memulakan pejalanan tuk ke kedai... . Sebelum keluar rumah, mak die pesan,"Atan, bawak motor baik2 mak rasa tidak sedap hati ajelah". Atan pown menjawab, "ala mak nie, Atan kan Superman, takkan ada apa2 punyo laa... lg pun Atan nak g kdai je pun, bkn jauh sgt pon." Mak die pun menjawab, "suke ati kau la Atan."

    Kunci moto pun dpulas dgn gaya Superman nya. Atan brgerak dari umah tiba2, sampai d satu selekoh, seekor beruk yang entah dr mana muncul menyergah Atan. Apa lg terperanjat beruk la si AtAn tu... maka dia hilang kawalan ke atas moto nya lalu menyebabkan dia terlanggar tiang lampu berdekatan maka Atan pun jatuh terpelanting... lalu tidak sedarkan diri...

    Secara kebetulan seorang pakcik lalu d jlan tersebut... pakcik itu sungguh terkejut kerana melihat seekor beruk sedang cuba mencurik helmet si Atan lalu pakcik itu menghalau beruk tersebut... tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan kerana telah di bawa lari oleh beruk itu... .

    Tanpa melengahkan masa pakcik itu pun pergi kepada Atan dan memeriksa jantung dan nadi si Atan... "uih..idup lg bdak nie... "tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Atan sudah terpusing 180 darjah,makna nya dah terbalik laa... .tanpa bertanya dan berpikir apa2 pakcik itu terus membetul kan semula kepala Atan dengan menyentap balik ke 180 darjah...

    Tiba2 pakcik itu mendapati Atan tidak bernafas lagi... Rupe-rupanya... korang nak tau tak Si Atan nie pakai jaket kulitnya terbalik... So memang lah kepala dia macam pusing ke belakang... Maka dengan secara tidak sengaja nya Atan mati di tangan pakcik itu...

    Kalau binatang ada facebook, apa agaknya status mereka?


    Seronok membaca status rakan-rakan di facebook, ada yang hari-hari update status, ada yang setiap jam tapi ada masalah jika update setiap 15 minit.
    Bagaimana pula kalau binatang ada facebook, agaknya apa status mereka?
    Cicak : tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih….
    Nyamuk : abis ronda rumah Ajoi….kenyang burp, Alhamdulillah.
    Aedes: baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!
    Ayam: Tidaaaaaaaaaaaak, Besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh!
    Cicak : isteriku tersepit pintu
    Kucing Betina: “Anak i yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa.”
    Ayam : kawan2…kalu esok gw tak update…bererti gw uda di goreng….i luv u all….ToT
    Nyamuk: Siot, sekali drug addict gua hantam. Gua positif HIV AIDS
    Cicak : Mau ke ke bilik air anak tuan rumah jap … baru beli videocam baru …

    KENA TAK??...


    Alkisah pada suatu hari seorang ibu bersama anaknya pergi bershopping. Setelah selesai bershopping maka mereka berdua pun hendak balik. Di dapati seorang mamat telah parking motosikal di belakang kereta si ibu .

    Semasa hendak mengundur kereta si ibu telah meminta bantuan anaknya bernama Lisa yang duduk dibelakang supaya memerhati motorsikal mamat tuh agar perkara tak diingini berlaku

    Lisa pun berkata "baik ibu"

    Semasa mengundur Si ibu pun bertanya " kena tak"

    si anak pun berteriak " tak kena"

    si ibu teruskan pengunduran dan bertanya lagi " kena tak?"

    si anak berteriak lagi...." tak kena..".

    "kena tak?"....tanya ibu lagi sambil tekan minyak

    si anak menjawap " tak kena"

    "Tak sia- sia aku bawak anak aku ni gi shopping boleh jugak diharap..." kata si ibu dalam hati...

    "kena tak???" tanya si ibu lagi...

    anak pun menjawap " belom lagi mak"..

    GEDEBANGGG!!!!....

    "mak dah kena dahhh.... dah kena...."kata anak dengan gumbiranya

    motosikal mamat tuh kat belakang kereta dah tergolek...

    "Aduuuhhh bertuah punya anak...." jerit si ibu.....

    3 seringgit


    Seorang murid di tanya oleh guru matematiknya.

    "Jika sebiji karipap berharga empat puluh sen, berapakah harga untuk tiga biji karipap?". Tanya gurunya.

    "RM 1 cikgu!". jawab murid itu spontan.

    "salah tu". tegur si guru penuh kasih sayang.

    "mungkin amer tak paham soalan, biar cikgu ulang semula, dengar betul-betul. Sebiji karipap berharga empat puluh sen, berapa harga tiga biji karipap?". Amer tetap memberi jawapan RM1

    "Salah tu Amer,cuba kira betul-betul". Respon si guru dengan sabar

    "Tapi cikgu, tiap-tiap pagi bila saya pergi membeli karipap di warung berhampiran rumah saya, makcik jual kuih tu selalu kata;

    "kueh karipap sebiji empat puluh sen, tiga biji seringgit!"

    janda 18 tahun


    Ada sorang duda anak 2 yang tinggal di sebuah kampung.. Duda ni nama dia Amat. Amat ni dah 3 tahun menduda.. setelah kematian isterinya.

    Pada satu hari , Amat yang dah lama kesepian terfikir kenapakah dia tidak mencari pengganti arwah isterinya, ada jugak yang akan menjaga dirinya nanti, fikirnya lagi. Amat pun cuba la merisik-risik dengan kekawannya, manala tau kekawannya ada calon yg sesuai.

    Usin, kawan karibnya yang mendengar berita itu segera datang berjumpa dengan Amat kerana dia ada calon yg sesuai untuk Amat. Amat sungguh gembira bila mengetahui calon yang Usin nak rekomenkan adalah janda 18 thn. Beria-ia benar Usin supaya Amat menerima pilihannya.

    "Nak ke dia kat aku yg dah tua ni , Sin ??" tanya Amat.

    "Kau tu pun bukannya tua sangat Mat, baru 36 thn, rupa pun hensem lagi apa!" kata Usin membodek Amat. "Tapi... .kalau aku boleh jalankan, boleh tak kau bagi aku pinjamkan RM500 ?? Aku nak pakai duit la.." kata Usin lagi.

    "Jangankan RM500, RM1000 pun aku boleh bagi kalau betul kau boleh jalankan.. tak payah pinjam" kata Amat tanpa berfikir panjang. Usin pun segera berlalu dengan gembira bila memikirkan janji Amat.

    "Kau tak payah susah2, semua aku uruskan, kau tau siap" janji Usin kepada Amat.

    Dipendekkan cerita tiba la hari yang ditunggu2 oleh Amat, hari dimana dia akan disatukan dengan isterinya yang baru, Leha nama bakal isteri Amat. Hari tu Amat sungguh segak dengan pakaian untuk upacara akad nikah dengan Usin disebelah sebagai pengapit yang memanjang tersenyum setelah koceknya berisi wang RM500 pemberian Amat.

    Siap sahaja majlis akad nikah , tiba la masa yang dinanti2 oleh Amat, iaitu untuk bertemu dengan isterinya. Amat pun dijemput untuk masuk ke dalam bilik pengantin untuk upacara membatalkan air sembahyang.

    Tapi alangkah terkejutnya Amat bila didapati seorang perempuan tua yang layak digelar nenek sedang menantinya dengan senyuman yang sungguh menggoda. Amat mulanya merasakan itu hanyala satu gurauan dari pihak pengantin perempuan namun bila mak andam beria-ia menyuruh nenek itu mencium tangan Amat, baru la Amat sedar itula isterinya yang selama ini dibayangkan seorang janda muda 18thn.

    "Usinnnnnnnnnn! !!!!!" jerit Amat sambil berlari keluar mencari Usin. Usin yang ketika itu sedang menjamu selera terkejut beruk mendengar jeritan Amat. " Kau tipu aku Sinnnn!!!" jerit Amat sambil mencekik leher Usin.

    "Tipu apa plak " tanya Usin bingung.

    "Kau kata 18thn!!!!" balas Amat.

    "La... bukan umur dia yang aku maksudkan 18thn... tapi dia dah menjanda 18thn!!!"

    "Mintak balik duit akuuuuuuuuuuu! !!!!!!!"